چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / نظارت ۱۲۷ گروه ثابت و سیار دامپزشکی در عید قربان
نظارت ۱۲۷ گروه ثابت و سیار دامپزشکی در عید قربان

در مازندران

نظارت ۱۲۷ گروه ثابت و سیار دامپزشکی در عید قربان

کسب و کار نیوز : 127 گروه ثابت و سیار دامپزشکی در مازندران، از فردا بر دام های قربانی نظارت می کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا وسیما مرکز مازندران، مدیرکل دامپزشکی مازندران در آستانه عید سعید قربان به شهروندان توصیه کرد برای پیشگیری از شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام با نظارت کارشناسان اداره کل دامپزشکی برای خرید دام اقدام کنند.
دکتر رضوانی با اشاره به اینکه کشتارگاه های صنعتی مازندران، آماده ذبح دام هستند ، افزود: ۶۵ گروه ثابت و ۶۲ گروه سیار ، ۴۵ بازرس گوشت و ۱۵ ناظر شرعی در ۲۴ ساعت قبل از عید قربان برای کنترل بهداشت گوشت و ذبح شرعی آن در مراکز عرضه دام سراسر استان مستقر می شوند.
به گفته وی، کارشناسان اداره کل دامپزشکی مازندران همچنین برای اطمینان از سلامت گوشت دام از ساعت ۷ صبح تا ۱۳ روز عید قربان در همه شهرهای استان حضور خواهند داشت.
مدیرکل دامپزشکی با اشاره به اینکه مردم، دام سالم را برای قربانی از میدان های عرضه دام تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند افزود: مردم می توانند بعد از قربانی نمودن، لاشه دام را به ادارات دامپزشکی و یا میدانهای اصلی شهر که گروه های ثابت ما در آن مستقر هستند مراجعه کنند تا لاشه ها و اندرونه های خوراکی شامل دل ، جگر ، قلوه و ریه توسط کارشناسان دامپزشکی مورد بازرسی صحیح قرار گیرد تا مشکلی از بابت بیماری های دام پیش نیاید.
دکتر رضوانی تاکید کرد: از کشتار دام در معابر عمومی جداً خودداری شود و به منظور جلوگیری از احتمال بروز بیماری های مشترک همچون بیماری تب کریمه کنگو ، علاوه بر رعایت نمودن بهداشت فردی و استفاده از دستکش در زمان کشتار و قطعه بندی گوشت ، لاشه دام قربانی شده حداقل به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف شود.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.