صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: ترامپ منتظر تماس مقامات ایران است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: ترامپ منتظر تماس مقامات ایران است

کسب و کار نیوز - مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در پاسخ به سوال خبرنگاران، گفت: «مقامات ایران می‌دانند با چه کسی باید تماس بگیرند؛ پرزیدنت ترامپ منتظر تماس آنهاست.»

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، تارنمای خبری سی ان بی سی روز جمعه گزارش داد: سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده می گوید که مقامات جمهوری اسلامی ایران اگر می خواهند مانند یک کشور عادی رفتار کنند، میدانند که باید با رئیس جمهوری تماس بگیرند. او منتظر تماس آنهاست.

وی مدی شد: اگر مقامات ایران بخواهند درباره این که چگونه می‌توانند مانند یک کشور عادی رفتار کنند و به عرصه جهانی بازگردند، و نیز این‌که چگونه می توان تحریم‌ها را لغو کرد، حرف بزنند دقیقا می‌دانند که با چه کسی می توانند تماس بگیرند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مدعی مذاکره با تهران و دوری از جنگ میان دو کشور است اما اقداماتش با سیاست های فشار حداکثری علیه ایران کاملاً متضاد سخنان وی است.

برخی کارشناسان سیاسی بر این باورند که با قرار گرفتن ظریف در فهرست تحریم های آمریکا، مقام ارشد دیپلماسی ایران که تنها گزینه واقعی مذاکرات بود دیگر نمی تواند از اهرم دیپلماسی برای کاهش پیش آمده میان دو کشور استفاده کند.

اقدام اخیر خزانه داری آمریکا که به طور مسلم در هماهنگی با رئیس جمهوری این کشور انجام شده، بخوبی گویای آن است که ادعای مذاکرات بدون پیش شرط از سوی کاخ سفید، پوچ و بی اساس است؛ چرا که با تحریم رئیس دستگاه دیپلماسی، راه بر هر گونه مذاکره احتمالی بسته شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.