صفحه اصلی / استان ها / ساخت ۳۰۰ هکتار گلخانه در استان بوشهر
ساخت ۳۰۰ هکتار گلخانه در استان بوشهر

ساخت ۳۰۰ هکتار گلخانه در استان بوشهر

کسب و کار نیوز: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده امسال ۳۰۰ هکتار گلخانه در این استان ساخته و اجرا می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، محمد تقی منوچهری در نشست اقتصاد مقاومتی شهرستان دشتی بیان کرد: کل اراضی گلخانه‌ای استان بوشهر ۳۰۰ هکتار است که از این میزان حدود ۱۰۳ هکتار در سال گذشته اجرا شده است.
وی افزود: امسال نیز اجرای ۳۰۰ هکتار گلخانه در استان بوشهر برنامه‌ریزی شده که با ساخت آن‌ها سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای در این استان به دو برابر افزایش می‌یابد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: برای ساخت این گلخانه‌ها حدود ۸۷۰ میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد ۷ و ۹ درصد برای کشاورزان و بهره‌برداران پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه دولت شرایط خوبی برای کشت‌های گلخانه‌ای فراهم کرده است گفت: ساخت گلخانه‌ها نقش بسزایی در صرفه‌جویی مصرف آب، افزایش تولید و جلوگیری از خسارات دارد.
منوچهری خاطر‌نشان کرد: یکی از مشکلات اصلی کشاورزان در زمینه ساخت گلخانه تامین ضمانت‌نامه بانکی است که می‌طلبد تغییراتی در آن ایجاد تا کشاورزان بهتر بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.
وی با تاکید بر اینکه برای توسعه گلخانه‌های استان همه دستگاه‌های اجرایی باید مشارکت کنند، یادآور شد: با پیگیری‌های صورت گرفته روند استعلامات کاهش یافته و روند تشکیل پرونده در بانک‌ها نیز بهتر شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: اگر می‌خواهیم گلخانه‌ها توسعه پیدا کنند باید تعرفه برق این واحد‌ها کاهش یابد.
فرماندار شهرستان دشتی نیز با بیان اینکه برای تکمیل طرح‌های بالای ۶۰ درصد اهتمام جدی وجود دارد افزود: در حال حاضر ۱۸ طرح اقتصادی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در این شهرستان وجود دارد که تلاش داریم همه این طرح‌ها را در سریع‌ترین زمان تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.
عبدالله نادری بر ضرورت مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی در توسعه گلخانه‌ها تاکید کرد و افزود: با توجه به تاکیدات استاندار بوشهر در خصوص کوتاه کردن روند مجوزها، انتظار داریم مدیران این مهم را در دستور کار قرار دهند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.