صفحه اصلی / اصناف / برندها / «ویزا کارت» به یک سامانه جدید مهاجرت می‌کند

«ویزا کارت» به یک سامانه جدید مهاجرت می‌کند

کسب و کار نیوز - شرکت "ویزا"(Visa) رقیب شرکت "پی‌پل"(PayPal) قصد دارد به یک سامانه پرداخت جدید مهاجرت کند، بنابراین ویزا کارت‌ها از سال آینده دگرگون خواهند شد.

 

به گزارش کسب و کار نیوز، شرکت “ویزا” برای افزودن امنیت بیشتر، سامانه پرداخت آنلاین خود را به طور کامل بازسازی می‌کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ویزا کارت، رقیب “پی‌پل” که با کیف پول دیجیتال گوگل موسوم به “Google Pay” یکپارچه شده است، در سال ۲۰۲۰ به انتهای کار خود می‌رسد.

این حرکت تعجب آور نیست، چرا که اوایل امسال، ویزا و کلیه شرکت‌های مهم کارت اعتباری از جمله مسترکارت، امریکن اکسپرس و دیسکاور اعلام کردند که با یکدیگر متحد خواهند شد و یک سامانه پرداخت سراسری راه‌اندازی می‌کنند.

اوایل هفته گذشته مشخص شد که “Google Pay” دیگر با ویزا کارت کار نمی‌کند.

این غول جست‌وجوگر تأیید کرد که ویزا در حال انتقال به سامانه جدیدی مبتنی بر “EMV SRC” است. چنین اقدامی باعث می‌شود تا مشتریان ویزا از یک سیستم تازه توسعه یافته موسوم به “ویزا توکن”(Visa Token) استفاده کنند که اطلاعات حساس کاربر مانند شماره حساب و تاریخ انقضای کارت اعتباری را با یک شناسه دیجیتال تضمین می‌کند. به این ترتیب، مشتریان در صورت افشای اطلاعات، از محافظت بیشتری برخوردار خواهند بود.

ویزا ظرف چند ماه آینده سامانه جدید خود را به مشتریان عرضه می‌کند، اما مهاجرت کامل تا سال آینده رخ نخواهد داد. تا آن زمان، سامانه “ویزا چک‌اوت”(Visa Checkout) به استثنای ادغام مستقیم آن با “Google Pay”، به صورت عادی کار خواهد کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.