صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / کارآفرینی در دانشجویان علوم پزشکی شکوفا شده است

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

کارآفرینی در دانشجویان علوم پزشکی شکوفا شده است

کسب و کار نیوز- معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشجویان علوم پزشکی با حضور در برنامه‌هایی مانند المپیادهای علمی به مباحثی مانند کارآفرینی، نوآوری و ایده‌پردازی توجه جدی می کنند که با این حضور گسترده و موثر، می‌توان گفت که جوانه‌های کارآفرینی و ایده پردازی در آن ها شکوفا شده است.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، دکتر باقر لاریجانی در حاشیه مراسم اختتامیه یازدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی که در سالن همایش های رازی برگزار شد، در پاسخ به خبرنگار علمی ایرنا، افزود: دانشجویان شرکت کننده در این رویداد، در کنار برنامه های کلاسیک درسی در قالب المپیادهای علمی به برنامه‌های دیگر توجه می‌کنند تا ضمن آشنایی با نیازهای این حوزه با نوآوری و کارآفرینی بتوانند برای رفع نیازهای این حوزه گام های خوبی را بردارند.

وی با اشاره به این‌که کارآفرینی یکی از موضوعاتی است که در المپیاد علمی دانشجویان پزشکی مورد توجه قرار گرفت، افزود: حضور دانشجویان در اینگونه رویدادهای علمی، زمینه ای می شود تا آن ها به صورت جدی‌تر به دنبال نوآوری و کارآفرینی بروند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داست: دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی استقبال بسیار خوبی از این رویداد علمی داشتند.

لاریجانی اظهار داشت: بیش از ۱۰ هزار دانشجو از دانشگاه‌های مختلف علوم پزشکی در قالب این المپیاد علمی با هم رقابت کردند که این موضوع نشان دهنده توجه جدی آنان به حوزه کارآفرینی است.

وی برنامه تحول آموزشی را  یک برنامه استراتژیک اعلام کرد و گفت: در حوزه دانشجویی هم با برگزاری برنامه هایی مانند المپیاد علمی در صدد گسترش سیاست های برنامه تحول آموزشی هستیم.

گفتنی است یازدهمین المپیاد علمی دانشجویان پزشکی کشور شب گذشته با انتخاب نفرات برتر در حیطه‌های ششگانه به کار خود پایان داد.

تعدادی زیادی از دانشجویان پزشکی سراسر کشور در حیطه های مطالعات میان رشته ای علوم انسانی و سلامت، مدیریت نظام سلامت، کارآفرینی در دانشگاه هزار سوم، تفکر علمی در علوم پایه، آموزش پزشکی و استدلال بالینی در ۲ بخش انفرادی و گروهی با هم به رقابت پرداختند.

۱۸۰ گروه دانشجوی در شش حیطه در آزمون گروهی مرحله دوم این رویداد علمی با هم به رقابت پرداختند.

درمرحله اول گروهی این المپیاد از هر حیطه ۳۰ گروه انتخاب شدند و از بین آنها ۱۰ گروه به مرحله دوم راه یافتند که این گروه‌ها با هم  رقابت کردند، از بین ۱۰ گروه انتخابی در مرحله دوم، ۳ گروه برگزیده انتخاب شدند که به ترتیب مدال‌های طلا، نقره و برنز دست یافتند.

مرحله دوم آزمون انفرادی این المپیاد روزهای ۱۲ و ۱۳ مرداد ماه با ۵۷۰ دانشجو برگزار شد و در هر حیطه آزمون انفرادی این المپیاد ۳ نفر به مدال طلا، ۶ به مدال نقره و ۹ نفر به مدال برنز دست یافتند.

در مرحله دانشگاهی این دوره از المپیاد بیش از ۱۰ هزار دانشجو شرکت کردند که دو هزار و ۳۰۰ نفر به مرحله اول این المپیاد راه یافتند و از این تعداد حدود ۵۷۰ نفر برگزیده و وارد مرحله دوم شدند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.