صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / پیگیر اجرای دقیق قوانین و مقررات مناطق آزاد هستیم
پیگیر اجرای دقیق قوانین و مقررات مناطق آزاد هستیم

رییس فراکسیون مناطق آزاد در مجلس شورای اسلامی:

پیگیر اجرای دقیق قوانین و مقررات مناطق آزاد هستیم

کسب و کار نیوز - به گفته رییس فراکسیون مناطق آزاد در مجلس شورای اسلامی، وجود مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در کشور به توسعه اقتصادی منجر می شود و به ظرفیت های اقتصادی این مناطق نباید به یک محدوده تحت عنوان منطقه نگاه شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، کمال دهقانی فیروز آبادی امروز سه شنبه ۱۵ مردادماه در نشست کارگروه تخصصی شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی که با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد، در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری فرینا گفت: در اسناد چشم انداز ۱۴۰۴ و سیاست های اقتصاد مقاومتی که بر اساس آن دو سند برنامه توسعه ششم اجرا شده، در ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه ششم توسعه تمامی دستگاه های اجرایی مستقر در مناطق آزاد به منظور مدیریت بهینه این مناطق ملزم به واگذاری اختیارات به مدیریت مناطق آزاد شده اند که متاسفانه این ماده اجرایی نمی شود.
فیروز آبادی به اجرای قانون چگونگی اداره مناطق آزاد کشور اشاره کرد و گفت: در این قانون، تکلیف دستگاه های مستقر در مناطق آزاد و نیز اختیاراتی به این مناطق تفویض شده است تا بتوانند با توجه به هدف اصلی مناطق که در مطالعات طرح جامع هر منطقه مشخص شده در همه زمینه های صادرات مجدد، تجاری و گردشگری وظایف محول شده را انجام دهند.
او وجود مناطق آزاد را در نقش آفرینی اقتصاد ملی کشور تاثیرگذار دانست و افزود: با توجه به مقررات، دستورالعمل ها و بخشنامه هایی که طی این مدت صادر شده است، به اهداف مناطق آزاد، سرمایه گذاران و اقتصاد ملی آسیب های بسیار جدی وارد شده و عملکرد مناطق آزاد را تحت الشعاع قرار داده است.
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد فراکسیون مناطق آزاد گفت: اعضای فراکسیون مناطق آزاد کشور را نمایندگانی تشکیل می دهند که در حوزه انتخاباتی خود مناطق آزاد و ویژه اقتصادی وجود دارد.
فیروز آبادی افزود: وظیفه اصلی مجلس شورای اسلامی نظارت بر حسن اجرای قانون، مطالبه گری از دولت در میزان اجرای قوانین و نظارت بر مقررات مزاحم، بخشنامه ها و دستورالعمل وضع شده و متضاد با روح قانون است تا هدف اصلی سند چشم انداز و اقتصاد مقاومتی و مامویت اجرایی قانون برنامه توسعه ششم محقق شود.
وی به پیگیری فعالیت های مرتبط با مناطق آزاد در فراکسیون و برگزاری جلسات متعدد با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعامل بین مجلس شورای اسلامی و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بهترین وضعیت موجود قرار دارد. با این تعاملی که وجود دارد می خواهیم همه موارد و مصادیق آسیب شناسی و شناسایی شود تا در نهایت موارد دارای ضعف قانونی توسط دولت به شکل لایحه به مجلس منعکس شود.
گفتنی است؛ نشست کارگروه تخصصی شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که به منظور «بررسی مسائل و مشکلات چگونگی اجرای قوانین و مقررات در این مناطق» برگزار شد؛ علیرضا جعفری هرندی معاون توسعه مدیریت، حسین گروسی معا‌ون حقوقی و امور مجلس، اسماعیل زمانی مدیرعامل اروند، محسن نریمان مدیرعامل ارس، اعضای کارگروه تخصصی شورایعالی، مدیران دبیرخانه شورا و نمایندگانی از فعالین اقتصادی مناطق آزاد کشور در این نشست حضور داشتند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.