صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / آغاز طرح پایش نانواییهای آذربایجان شرقی
آغاز طرح پایش نانواییهای آذربایجان شرقی

آغاز طرح پایش نانواییهای آذربایجان شرقی

کسب و کار نیوز : اجرای طرح پایش واحدهای نانوایی آذربایجان شرقی آغاز شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان در نشست مشترک رؤسای ادارات صمت شهرستانها با نمایندگان اتحادیه نانوایان ، ادارات غله و بهداشت به منظور بررسی اجرای طرح پایش واحدهای نانوایی گفت : این طرح با هدف واقعی سازی سهمیه ها ، جلوگیری از هدر رفت منابع و برنامه ریزی بهینه برای تأمین ارزاق اساسی مردم در یک ماه آینده عملیاتی خواهد شد.
آغاز طرح پایش نانواییهای آذربایجان شرقی”غلامعلی راستی” ضمن اعلام حمایت از مصرف کنندگان واقعی آرد در جهت تأمین نان مورد نیاز مردم از اختصاص سهمیه براساس میزان تولید به واحدهای صنفی در اجرای این طرح خبر داد و افزود : با اجرای طرح پایش سهمیه واحدهای تعطیل حذف و سهمیه مازاد برمصرف واحدهای نانوایی در استان کاهش می یابد.
غلامعلی راستی ادامه داد : راستی آزمایی اطلاعات موجود در سامانه اداره غله با اجرای طرح پایش واحدهای نانوایی امکان پذیر خواهد شد و نتایج حاصله به بهبود برنامه های توزیع و تخصیص آرد استان و تسهیل تأمین معیشت مردم منجرخواهد شد.
وی افزود : هرگونه مسئولیت واحدهای صنفی براساس قانون برعهده صاحبان پروانه های کسب است لذا با واگذاری و یا انتقال حق بهره برداری از واحد صنفی تخلفات احتمالی از تعهد صاحب پروانه کسب نسبت به رعایت قانون کم نخواهد کرد.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان هم با تأکید بر اهمیت اجرای طرح پایش واحدهای نانوایی ، به منظورجلوگیری از سوء استفاده های احتمالی و تضییع حقوق مردم و حیف و میل آرد تخصیصی و بهسازی واحدهای نانوایی ، خواستار تعامل و همکاری بین بخشی دستگاه های ذیربط در اجرای هر چه بهتر این طرح شد .
اسماعیل عطاپور به ضرورت تقویت و بهسازی نانوایی ها و فرهنگ سازی در زمینه رعایت قوانین نظام صنفی بویژه مسائل سلامت محور و بهداشت عمومی نانوایی ها اشاره کرد و افزود : اطلاعات موجود در سامانه اداره غله ملاک ارزیابی واحدهای نانوایی خواهد بود لذا واحدهایی که آرد یارانه ای ، نیمه یارانه ای و سایر مصارف را دریافت می کنند طی یک ماه آینده از لحاظ اخذ مجوزهای قانونی و اعتبارسنجی پروانه های کسب ، میزان مصرف آرد در جهت تأمین و تولید نان ، قبوض آب ، برق و گاز و نکات بهداشتی ، مورد نظارت ، بازرسی و ارزیابی قرار می گیرند .

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.