صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / پتانسیل ۳۰۰۰ مگاواتی انرژی بادی در استان گیلان
پتانسیل ۳۰۰۰ مگاواتی انرژی بادی در استان گیلان

مدیرعامل برق منطقه‌ای گیلان خبر داد:

پتانسیل ۳۰۰۰ مگاواتی انرژی بادی در استان گیلان

کسب و کار نیوز: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان از وجود پتانسیل تولید انرژی بادی در این استان، 32 برابر ظرفیت منصوبه فعلی خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، “عظیم بلبل‌آبادی” با اشاره به رویکرد دنیا در استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر گفت: استان گیلان از موقعیت استراتژیک بسیار خوبی برخوردار بوده و با توجه به پتانسیل‌های خوبی که از لحاظ انرژی بادی، آبی و انرژی خورشیدی به عنوان انرژی پاک و تجدیدپذیر در آن وجود دارد، باید با برنامه‌ریزی، امکان استفاده از پتانسیل انرژی‌های مختلف را متناسب با توان مالی فراهم کنیم.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان به پتانسیل بالای انرژی‌های تجدیدپذیر این استان در بخش انرژی بادی اشاره کرد و افزود: بیش از ۳۰۰۰ مگاوات پتانسیل انرژی بادی در جنوب استان گیلان، منطقه منجیل و مناطق اطراف آن وجود دارد و در حال حاضر ۹۲٫۳ مگاوات انرژی تجدیدپذیر در گیلان در حال بهره‌برداری است.
وی ادامه داد: در استان گیلان بیش از ۳۲ برابر ظرفیت منصوبه فعلی انرژی بادی، پتانسیل تولید انرژی بادی وجود دارد که در این زمینه چنانچه شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که جذابیت لازم برای سرمایه گذار بخش خصوصی فراهم شود، از بابت وجود پتانسیل انرژی بادی در استان شرایط بسیار مطلوبی وجود دارد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.