صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آمریکا چین را به دستکاری عمدی ارز خود متهم کرد

بر اساس اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا‌

آمریکا چین را به دستکاری عمدی ارز خود متهم کرد

کسب و کار نیوز - وزارت خزانه‌داری آمریکا‌اعلام کرد چین سابقه ای طولانی در پایین آوردن ارزش پول خود از طریق مداخله طولانی مدت و گسترده در بازار ارز خارجی دارد و آمریکا قصد دارد با همکاری صندوق بین المللی پول رقابت ناعادلانه پکن را از بین ببرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم به نقل از بیزینس اینسایدر، دولت آمریکا ادعا می کند چین ارزش پول خود را بطور عمدی پایین می آورد . استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا طی بیانیه‌ای گفت آمریکا قصد دارد با همکاری صندوق بین المللی پول رقابت ناعادلانه پکن را از بین ببرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد:« چین سابقه ای طولانی در پایین آوردن ارزش پول خود از طریق مداخله طولانی مدت و گسترده در بازار ارز خارجی دارد. طی روزهای اخیر چین اقداماتی در جهت پایین آوردن ارزش یوان انجام داده است، در حالی که این کشور ذخایر قابل توجه ارز خارجی در اختیار دارد و قبلا هم از چنین ابزاری استفاده کرده است».

« مفهوم این اقدامات و غیرقابل قبول بودن دلیل اصلی ثبات بازار چین مشخص می‌کند که هدف پایین آوردن ارزش یوان، به دست آوردن یک مزیت رقابتی ناعادلانه در تجارت بین الملل است».

چین اجازه داد ارزش یوان برای اولین بار طی یک دهه گذشته، در روز دوشنبه از سطح ۷ در برابر دلار پایین بیاید و بعد اعلام کرد خرید محصولات کشاورزی  از آمریکا را متوقف می کند. این اقدامات آتش جنگ تجاری بین دو کشور را شعله ورتر می سازد.

سقوط ۱٫۴ درصدی ارزش یوان پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ بازارهای مالی را با اعلام وضع عوارض ۱۰ درصدی بر ۳۰۰ میلیارد دلار واردات چین از اول سپتامبر، شوکه کرد. ترامپ با اینکار آتش بس بین این دو کشور در این جنگ تجاری را نقض کرد. ادامه جنگ تجاری بین آمریکا و چین زنجیره جهانی عرضه را مختل و اقتصاد را کند کرده است.

آخرین بار آمریکا در سال ۱۹۹۴ چین را به دستکاری ارز خود متهم کرده بود. خزانه‌داری آمریکا در ۱۹۸۸ همین اتهام را به تایوان و کره جنوبی زد و در همان سال کنگره قانون کنترل ارزی را تصویب کرد.

پس از این اظهارات خزانه‌داری آمریکا، ارزش دلار در برابر یورو به پایین ترین حد طی دو هفته گذشته رسید.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.