صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / همکاری با سمن‌ها از اولویت‌های صندوق کارآفرینی امید است

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت

همکاری با سمن‌ها از اولویت‌های صندوق کارآفرینی امید است

کسب و کار نیوز - مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: یکی از اولویت‌های برنامه‌ای این صندوق همکاری با سازمان‌های مردم نهاد و موسسات خیریه فعال در حوزه اشتغال است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، اصغر نورالله زاده شامگاه یکشنبه در نشست سازمان‌های مردم نهاد خراسان جنوبی با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری افزود: با توجه به ظرفیت قانونی امسال حمایت از سمن‌های جوانان در بخش اعطای تسهیلات بیشتر می‌شود.

وی گفت: سال گذشته به صورت پایلوت طرح اعطای تسهیلات به سمن‌های جوانان در تفاهم نامه‌ای با وزارت ورزش و جوانان اجرا شد و امسال این طرح در قانون آمده و سمن‌های بیشتری در توسعه کسب و کار، دفاتر و بقیه فعالیت‌ها می‌توانند از اعتبار تسهیلاتی این صندوق استفاده کنند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به شروع تفاهم نامه‌های در همین ارتباط از حدود ۶ سال گذشته گفت با چند موسسه ملی در خراسان جنوبی همکاری می‌کنیم که یک مورد موسسه ابرار است و ابتدا از محمدآباد پسکوه شروع کردیم.

وی افزود: خوشبختانه خراسان جنوبی یکی از بهترین استان‌هایی است که مردم بسیار علاقه‌مند و مشارکت پذیر هستند و طرح‌های موفق با مشارکت معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم اجرا شده است.

امید با اشاره به موفقیت شرکت‌های تعاونی برای تکمیل زنجیره محصولات در خراسان جنوبی اظهار داشت: مردم این استان بسیار مشارکت پذیر بوده و با توجه به حس نوعدوستی و اجتماع محور بودن هر کار اجتماعی که در این استان اجرا شود، ضریب موفقیت آن بالا خواهد بود.

وی گفت: با همکاری موسسه ابرار طرح روستای بدون بیکار در پنج روستای خراسان جنوبی اجرا شده و از این حیث استان بالاترین روستای بدون بیکار در سطح کشور را دارد.

وی از پرداخت سه میلیارد تومان تسهیلات برای این منظور خبر داد و گفت: با موسسه امام علی (ع) نیز کار مشترک انجام شده که در ۱۳ روستا صندوق همیاری با ۱۰۰ عضو فعالیت‌های تسهیل‌گری انجام می‌شود.

نورالله زاده ادامه داد: بخش زیادی به اتمام رسیده و حدود یک میلیارد تومان تامین مالی و تسهیلات به این صندوق‌ها پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی ظرفیت خوبی دارد اضافه کرد: آمادگی داریم فعالیت و همکاری مشترک را  با استانداری ادامه دهیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: موانع موجود در حوزه تضمین فرآیند پرداخت تسهیلات رفع می‌شود و در حوزه بازاریابی نیز کار مشترکی با سازمان فناوری اطلاعات در سطح کشور شروع شده که راه اندازی یک سایت برای معرفی توانمندسازی، محصولات و سازمان های مردم نهاد مرتبط از دستاوردهای آن است.

 وی همچنین از ایجاد ۲ بازار در تهران خبر داد که از ماه آینده راه اندازی می‌شود و گفت: در این بازارها ۱۲۰ غرفه طراحی شده و هر هفته یک محصول از روستاهای کشور عرضه می‌شود.

نورالله زاده  با بیان اینکه ایجاد مرکز بارانداز و دپو در استان‌ها برای تولید انبوه باعث ترغیب تقاضاکننده می‌شود گفت: برای خراسان جنوبی خط اعتباری ویژه ای در راستای سیاست‌های حمایتی طراحی می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: ۴۷۶ تشکل در استان خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند.

ناصر خوش خبر افزود: بخش عظیمی از این تشکل‌ها در حوزه فرهنگی و اجتماعی و حدود ۲ درصد در حوزه توسعه فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: توسعه دارای مولفه‌های ایجابی منحصر به خود است و بخشی بزرگی از تشکل‌های غیردولتی به برنامه‌های توسعه نگر در استان شتاب داده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی این موضوع را نویدی برای گره خوردن بدنه دولت به نگاه مردمی دانست و گفت: شالوده نگاه مردمی در تشکل‌های غیردولتی است و هر روز شاهد روند پرشتاب برنامه‌های توسعه‌ای در استان هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با نگاه اندیشمندانه مشکلات حوزه تشکل‌های مردمی رفع شود و مسئولان حامی این تشکل‌ها باشند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.