صفحه اصلی / سرخط خبرها / موافقت وزیر صنعت با آغاز اکتشاف در ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع
موافقت وزیر صنعت با آغاز اکتشاف در ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع

موافقت وزیر صنعت با آغاز اکتشاف در ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع

کسب و کار نیوز-رئیس هیات عامل ایمیدرو از موافقت وزیر صنعت، معدن و تجارت با آغاز عملیات اکتشاف در ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، خداداد غریب‌پور افزود: اکتشافات جدید با تشکیل کنسرسیوم متشکل از شرکتهای بزرگ معدنی همچون فولاد خوزستان، مبارکه، گل گهر، چادرملو، تهیه و تولید مواد معدنی ایران و ایمیدرو عملیاتی خواهد شد.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با اشاره به مدلهای مشارکت دولت و بخش خصوصی در بخش معدن و صنایع معدنی، اظهار کرد: در ۸ ماهه گذشته بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ایمیدرو با مشارکت بخش خصوصی رقم خورده است.

وی افزود: برنامه افزایش ظرفیت فولاد به ۱۰ میلیون تن در منطقه خلیج فارس و پروژه‌های کک‌سازی اروند، تیتانیوم کهنوج و… از نمونه‌های بارز مشارکت با بخش خصوصی است.

افزایش ۴ برابری اعتبار زیربناها

غریب‌پور با اعلام اینکه ارزش طرحهای امسال به بیش از ۳.۵ میلیارد دلار می‌رسد، گفت: اعتبار زیربناها را امسال تا ۴ برابر افزایش دادیم و در این زمینه پایش پروژه‌ها با همکاری انجمن کنترل پروژه ایران دنبال خواهد شد.

وی با بیان اینکه مقابله با تحریمها با کمترین هزینه در حال انجام است، افزود: در ۴ ماهه نخست امسال به جز آلومینیوم، در تولید مواد معدنی رشد داشته‌ایم.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.