صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / سهام آسیایی به پایین‌ترین سطح ۶ ماهه خود رسید

فرار سرمایه‌گذاران به سوی سرمایه‌های امن

سهام آسیایی به پایین‌ترین سطح ۶ ماهه خود رسید

کسب و کار نیوز - در حالی که تداوم و تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین باعث وحشت سرمایه‌گذاران و فرار آنها به سوی سرمایه‌های امن شده، سهام آسیایی با بدترین افت روزانه خود در ۹ ماه اخیر مواجه شدند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر به نقل از رویترز، روز دوشنبه، در حالی که تداوم و تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین باعث وحشت سرمایه‌گذاران و فرار آنها به سوی سرمایه‌گذاری های امن نظیر طلا، اوراق قرضه و ین ژاپن شده است، سهام آسیایی با بدترین افت روزانه خود در ۹ ماه اخیر مواجه شدند.

پس از این که دونالد ترامپ به طور ناگهانی بر باقی‌مانده واردات چین که بالغ بر ۳۰۰ میلیارد دلار می‌شد، تعرفه ۱۰ درصدی وضع کرد و آتش‌بس تعرفه‌ای بین دو کشور را خاتمه داد، بازارها به شدت متلاطم شده‌اند.

البته چین هم وعده داده است پاسخ این اقدام را خواهد داد.

در عین حال، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، ۲.۲ درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح خود از اواخر ژانویه تا کنون بازگشت.

شاخص نیکی ژاپن ۲.۲۳ درصد از ارزش خود را از دست داد که این، شدیدترین افت روزانه بازارهای ژاپن از اوایل مارس تا کنون است و باعث شد مقامات این کشور درخواست جلسه‌ای ویژه برای مذاکره در مورد آشفتگی‌های بازار داشته باشند.

کامپوزیت شانگهای ۰.۸۰ درصد افت کرد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ با سقوط سنگین ۲.۸۴ درصدی روبرو شد، که پایین‌ترین سطح ۷ ماهه آن است.

همچنین بازارهای هنگ‌کنگ از ادامه روند اعتراضات مردمی هم آسیب دیدند.

ای‌اس‌اکس استرالیا ۱.۸۱ درصد و کوسپی کره‌جنوبی ۲.۴۲ درصد سقوط کردند. شاخص کوسپی به پایین‌ترین سطح خود از دسامبر ۲۰۱۶ تا کنون بازگشت و شاخص استرالیا چهارمین جلسه متوالی افت خود را به ثبت رساند.

بازار اوراق قرضه سود اوراق ۱۰ ساله آمریکا تا ۱.۷۷ درصد پایین آمد که تحول بزرگی برای بازار معمولا آرام آسیایی به حساب می‌آید.

دلار در برابر ین به پایین‌ترین سطح ۷ ماهه ۱۰۵.۷۸ رسید.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.