صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / خبری خوب برای بازنشستگی کارگران ساختمانی اعلام شد

کارگران ساختمانی در انتظار ورود به لیست مشاغل سخت

خبری خوب برای بازنشستگی کارگران ساختمانی اعلام شد

کسب و کار نیوز - نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی از تلاش برای قرار دادن نام کارگران ساختمانی در لیست مشاغل سخت و زیان آور خبرداد و گفت: افزایش سن بازنشستگی از ۳۰ سال به ۳۵ سال ظلم بزرگی به کارگران ساختمانی است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، هادی ساداتی، اظهار کرد: موضوع سخت و زیان آور کردن کارگران ساختمانی در مرحله مقدماتی است و در حال بررسی آن در شورای حفاظت فنی هستیم. البته مصوبه‌ای را در ارتباط با سن بازنشستگی کارگران ساختمانی در مجلس نیاز داریم که متاسفانه ۳۵ سال اعلام شده و حتما باید تغییر کند.

وی افزود: سال گذشته در خصوص کاهش سن بازنشستگی کارگران ساختمانی از ۳۵ به ۳۰ سال استفساریه‌ای به هیات رییسه مجلس و نمایندگان ارائه کردیم که متاسفانه هنوز جوابی به ما داده نشده ولی ما امسال این مصوبه را با جدیت پیگیری می کنیم.

نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با طرح این پرسش که چرا کارگران ساختمانی باید ۳۵ سال مداوم کار کنند تا بتوانند بازنشسته شوند؟ گفت: افزایش سن بازنشستگی کارگران ساختمانی به ۳۵ سال کار زاید و ظلم مضاعفی به این قشر از کارگران بود و وقتی از نمایندگان مجلس در این باره می‌پرسیم اظهار تعجب می‌کنند. حتی زمانی که طرح پارامتریک تامین اجتماعی در مجلس به جریان افتاد این موضوع هم مطرح شد ولی آن طرح شکست خورد و از مجلس برگشت چون قابلیت عملیاتی شدن را نداشت.

عضو شورای عالی حفاظت فنی تاکید کرد: ما در شورا اصل طرح سخت و زیان آور کردن کارگران ساختمانی را بررسی می‌کنیم و بعد از آن که نهایی شد اگر لازم بود به مجلس برود از طریق شورای عالی حفاظت فنی استفساریه‌ای به مجلس ارائه می‌کنیم.

به گفته وی، طرح بازنشستگی کارگران ساختمانی قبلا درکمیسیون اجتماعی بود ولی از این کمیسیون خارج و به کمیسیون بهداشت و درمان به عنوان کمیسیون اصلی فرستاده شده و کمیسیونهای عمران و اجتماعی به عنوان کمیسیون‌های فرعی طرح انتخاب شده‌اند.

به موجب ماده ۱۰ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی، تمامی کارگران ساختمانی بیمه شده با داشتن حداقل سابقه مقرر در قانون تأمین اجتماعی و شصت سال تمام‌سن‌ و یا داشتن ۳۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه در ازای دریافت ۳۰ روز مستمری می‌توانند بازنشسته شوند؛  این در حالی است که سایر بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی به شرط داشتن حداقل ۳۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه می‌توانند خود را بازنشسته کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.