صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / انتخاب گیلان به عنوان دبیرخانه کارآفرینی جوانان کشور

انتخاب گیلان به عنوان دبیرخانه کارآفرینی جوانان کشور

کسب و کار نیوز- معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان از انتخاب گیلان، به عنوان دبیرخانه کارآفرینی جوانان کشور خبرداد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبر راست،  هاشم اسماعیلی در حاشیه برگزاری جشن سالروز ازدواج امیر مومنان و حضرت فاطمه(س) اظهار داشت : گیلان در سطح کشور از نظر تعداد سازمان های مردم نهاد و کیفیت برنامه های ارائه شده جایگاه مطلوبی دارد.

وی افزود: به دلیل برگزاری کارهای بزرگ در حوزه کارآفرینی برای جوانان از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان، گیلان به عنوان دبیرخانه کارآفرینی جوانان کشور انتخاب شده است .

اسماعیلی با اشاره به برگزاری ۳۱۳ کارگاه مشاوره رایگان پیش از ازدواج در استان تاکید کرد: آمادگی برگزاری کارگاه های آموزشی پیش از ازدواج در مدارس، ادارات، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از سوی اداره کل ورزش و جوانان گیلان وجود دارد.
وی با اشاره به بهره گیری اداره کل ورزش و جوانان استان از ظرفیت مشارکت اجتماعی مردم در قالب سمن ها تصریح کرد: خوشبختانه در گیلان فضای کاری برای جوانان در قالب سازمان های مردم نهاد افزایش یافته و هم اکنون ۹۴ سازمان مردم نهاد در گیلان فعالیت می کنند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی برای ازدواج جوانان ادامه داد: با توجه به اینکه سازمان های مردم نهاد اداره کل ورزش و جوانان گیلان فاقد مکان خاصی هستند در تلاشیم تا خانه های جوان را در شهرستان های گیلان راه اندازی کنیم تا بتوانیم با در اختیار قرار دادن فضای مناسب به جوانان کارهای بزرگی را در این حوزه انجام دهند .
وی با اشاره به لزوم ثبت نام زوج‌های جوان برای دریافت تسهیلات ازدواج در سامانه تاکید کرد: تسهیلات ازدواج جوانان تا سال گذشته ۱۵ میلیون تومان بود که امسال به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

برای چهاردهمین سال متوالی جشن پیوند آسمانی با حضور یک نوعروس و داماد در سالن سینما هلال احمر بندرانزلی با هدف ترویج ازدواج آسان و شروع زندگی بانوان جوان با الگوگیری از زندگی بانوی آسمانی حضرت فاطمه زهرا(س) و ساده زیستی ایشان به همت واحد پیروان عترت (خواهران) هیئت رزمندگان اسلام شهرستان بندرانزلی برگزار شد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.