صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / نگاه جوان به اشتغال باید کارآفرینی باشد

استاندار کرمانشاه:

نگاه جوان به اشتغال باید کارآفرینی باشد

کسب و کار نیوز- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اشتغال فقط کارمند دولت بودن نیست، گفت: نگاه جوانان به این مقوله باید کارآفرینی باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، هوشنگ بازوند ظهر امروز پنج شنبه در جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان کرمانشاه اظهار داشت: المپیاد استعداد یابی کار با ارزش و جهش خوبی در ورزش استان است و به دلیل برنامه های منسجمی که برای توسعه ورزش طراحی شده جای تقدیر دارد.
استاندار کرمانشاه افزود: بحث اشتغال جوانان نکته با ارزش م مهمی است که باید به دنبال حل و فصل مشکلات آن باشیم چرا که در غیر اینصورت نگرانی جدی در استان به وجود خواهد آورد.
این مسئول با تأکید بر احصاء چالش‌های پیش روی جوانان گفت: بحث ازدواج، اشتغال و تمایل به کار برای جوانان می تواند چالش هایی باشد که توجه به آنها واجب است.
بازوند بیان کرد: در این راستا همه مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف هستند بحث اشتغال جوانان را اولویت اصلی خود در انجام وظیفه قرار دهند و برای جوانان و فارغ التحصیلان بیکار برنامه ریزی کنند.
وی اذعان داشت: تعدادی از جوانان که در رشته کشاورزی تخصص دارند قسمت هایی از زمین های قصرشیرین و سرپلذهاب را در اختیار آنها قرار دهند تا در این رشته مشغول فعالیت شوند.
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: علیرغم اینکه استان کرمانشاه دارای سیر نزولی در نرخ بیکاری است اما نگرانی بیکاری جوانان هنوز وجود دارد لذا لازم است برنامه ای تدوین شود و وظایف دستگاه‌ها جهت برطرف کردن این مشکل در آن بیان شود.
این مسئول تاکید کرد: هیچ اولویتی برتر از اشتغال جوانان نباید در دستور کار مدیران قرار بگیرد.
بازوند گفت: بر اساس تفاهمی که با رئیس کمیته امداد کشور داشتیم قرار شد ۲۰۰۰ شغل برای جوانان استان کرمانشاه با تسهیلات ارزان‌قیمت ۴ درصد لحاظ شود لذا لازم است مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه این مهم را در دستور کار خود قرار دهد.
وی ادامه داد: اشتغال فقط کارمند دولت بودن نیست و این امکان برای دولت وجود ندارد که همه فارغ التحصیلان را به استخدام ادارات دولتی در آورد لذا با خود اشتغالی و گرفتن وام‌های کم بهره جوانان می توانند کارآفرین شوند.
استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد اشتغال را کارمندی در دستگاه دولتی در نظر بگیریم به همین راحتی مشکل اشتغال حل و فصل نخواهد شد بلکه مشکل اشتغال با سرمایه گذاری، تولید ثروت و کارآفرینی امکان‌پذیر است که خوشبختانه اکنون شرایط خوبی داریم اگر چه یک بروکراسی اداری برای دریافت وام وجود دارد اما این بروکراسی قطعاً نتیجه خواهد داد و جای نگرانی نیست.
بازوند گفت: در حوزه کشاورزی علاوه بر بحث گرمسیری در حوزه گلخانه ها هم می توانند جوانان فارغ التحصیل وام های خوبی را دریافت کنند و مشغول کار شوند.
این مسئول با تاکید بر بررسی چالشهای پیش روی تسهیلات وام ازدواج برای جوانان گفت: باید هرچه سریعتر این مشکلات حل و فصل شود چرا که وام ازدواج به میزان هر نفر ۳۰ میلیون تومان و در مجموع ۶۰ میلیون تومان ظرفیت خوبی برای جوانان است که نگرانی آنها در امر ازدواج را برطرف کند.
بازوند ابراز داشت: گام دوم انقلاب یک سیاست راهبردی است اما باید توسط مدیران ذیربط عملیاتی شود و حتماً این سیاست‌ها کارشناسی شده باشد تا در مقابل چالش‌ها فرصت هایی را برای جوانان به وجود آورد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.