صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / عدم ثبات بازار مهمترین مشکل کارآفرینان است

فعال کارآفرین:

عدم ثبات بازار مهمترین مشکل کارآفرینان است

کسب و کار نیوز- فعال کارآفرین با اشاره به اینکه ۲۵نفر به صورت مستقیم با ما هکاری دارند گفت:وضعیت مبهم بازار باعث شده تولید کننده و حتی خریدار سردرگم شوند،تا وقتی شرایط تثبیت نشود و سرمایه در گردش ما به تعادل نرسد،قادر نخواهیم بود برنامه های آینده را عملی کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بعد از برجام امید بود شرایط بازار تثبیت شود؛ اما همچنان بسیاری از کاسبان کلان و خرد با وضعیت موجود مشکل دارند. در چند وقت اخیر هم به وضعیت ثبات بازار اعتمادی نیست، یک روز دلار بالا و روز دیگر دلار پایین است و همین باعث شده تا به وضعیت سرمایه گذاری اعتمادی نباشد.مواد اولیه صنایع مختلف گران شده و تولیدکنندگان با نگرانی اخبار اقتصادی را دنبال می‌کنند. از طرف دیگر دولت نیز اجازه افزایش قیمت کالاها را برای پیشگیری از نارضایتی مردم نمی‌دهد. در این موقعیت عمده فشار بر دوش تولیدکننده است. به همین خاطر است که صندوق‌های مشوق مانند صندوق کارآفرینی امید باید در طول فعالیت کارگاه‌های کوچک و بزرگ همراهشان باشد. دادن تسهیلات برای شروع به کار کافی نیست و باید همراه فعالین اقتصادی در کوران حوادث، حضوری موثر داشت.

فعالینی که تازه با الفبای کار صنعتی و کارگاهی آشنا شدند و اگر به حال خودشان رها شوند نمی‌توانند به فعالیت ادامه دهند. نتیجه‌اش هم مشخص است، بیکاری کارگران و معضلات اجتماعی که دنبالش به وجود می‌آید.

رامین حاجی قربانی کارش را از سال ۱۳۷۸ آغاز کرده است. وی در شهر محل تولدش، ابهر فعالیت تولیدی را آغاز کرده است.  در مورد آغاز به کارش این‌طور توضیح می‌دهد: از سال ۷۸ کارمان را آغاز کردیم. از همان ابتدا نیز کارگاه داشتیم و هنوز هم داریم. از اوایل دهه هشتاد تعاونی تأسیس کردیم و کارمان سر و شکل بهتری گرفت. امروز حوله‌های ما با برند شرکت تولیدی تندیس ابهر وارد بازار می‌شود. ما توانستیم تولیداتمان  را به استان‌های مجاور هم بفرستیم.

وی در مورد آشنایی‌اش با صندوق کارآفرینی امید توضیح می‌دهد:صندوق کارآفرینی امید را از قبل می‌شناختم. به همین خاطر برای گرفتن تسهیلات به آن مراجعه کردم و توانستم ۱۰۰ میلیون تومان وام کارآفرینی بگیرم. در بازپرداخت و گرفتن وام نیز مشکلی پیش نیامد و باعث شد کارهای ما جلو بیفتد.

حاجی قربانی در مورد تعداد همکارانش می‌گوید:امروز با ۲۵ نفر به صورت مستقیم  همکاری می‌کنیم. البته به صورت غیرمستقیم افراد بیشتری در کار دخیل‌اند.

وقتی از وی در مورد آینده کاری‌اش می‌پرسیم، با اشاره به وضعیت مبهم بازار می‌گوید: ما برنامه­ های زیادی داریم ولی با وضعیت امروز بازار سخت است به آن­ها برسیم. حتما شما هم در جریان بالا رفتن قیمت دلار هستید. ما مواد اولیه کارمان را از داخل تهیه می­ کنیم؛ اما افزایش قیمت دلار روی آن­ها نیز تاثیر می­گذارد.  وضعیت مبهم بازار باعث شده تولید کننده و حتی خریدار سر در گم شوند. تا وقتی شرایط تثبیت نشود و سرمایه در گردش ما به تعادل نرسد، قادر نخواهیم بود برنامه­ های آینده را عملی کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

بهبود عملکرد تعاونی ها برای مشارکت تولید ضرورت دارد/خیز تعاونی‌ها برای توسعه اشتغال دانش بنیان

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم،‌ با نامگذاری سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.