صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / اولین جشنواره سالیانه «دیمارک» از سوی مرکز سمینارهای ماهان برگزار شد
اولین جشنواره سالیانه «دیمارک» از سوی مرکز سمینارهای ماهان برگزار شد

دورهمی فعالان اکوسیستم دیجیتال مارکتینگ ایران

اولین جشنواره سالیانه «دیمارک» از سوی مرکز سمینارهای ماهان برگزار شد

کسب و کار نیوز - اولین همایش سالیانه دیمارک ، دهم مردادماه ۹۸ با حضور مدیران ارشد این حوزه توسط مرکز سمینارهای کسب وکار ماهان در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، پرداخت برتر، همایش سالیانه دیمارک(دیجیتال مارکتینگ) ، پنجشنبه دهم مرداد ۹۸ با حضور مدیران کسب وکارهای حوزه دیجیتال مارکتینگ و برندینگ به همراه دو پنل تخصصی تحت عنوان پنل اینفلوئنسرها و پنل کسب و کارهای موفق ، در محل برگزاری همایش های صدا و سیما برگزار شد.
در این رویداد یک روزه که از ساعت ۸ الی ۱۸ به طول انجامید، «شاهین آرپناهی»، مدیرکل ارتباطات همراه اول، «مهرداد شاملو»، مدیرکل ورزش سه، «فرزاد مقدم»، دبیر علمی همایش و استاد مدرسه کسب و کار ماهان، «حمیدرضا محمودی»، مدیرعامل فست کلیک، «علیرضا بیطرفان»، مدیرعامل آژانس تبلیغاتی نوند، «عادل طالبی»، استراتژیست کسب وکارهای آنلاین، «سعید صادقی»، مدیر ارشد عملیات تپسل، «پیمان فخاریان»، مدیرعامل یکتانت، «محمد ابوالحسنی»، تهیه کننده دیرین دیرین، «امیر موسوی»، مدیرعامل آرشیومد، «امیرمهدی سادات اعلائی»، مدیر هلدینگ راز زندگی، «حسین کلهر»، مجری صدا و سیما و «بهزاد حسین عباسی»، مدرس و مشاور دیجیتال مارکتینگ سخنرانی کردند.

پنل اینفلوئنسرهای موفق

در پنل تخصصی اول که توسط آرش سُروری اجرا شد، «رضا نایبی»، مدیر آموزشگاه تاک با ما، «روح الله روحی» مدیر برند عمو روحی، «محمد لقمانیان»، صاحب برند لقمه شو، «شیرین مقدم»، اینفلوئنسر برند زیبایی و «نازنین برومند»، فعال گردشگری به بیان تجربیات خود در این زمینه پرداختند.
رضا نایبی درخصوص کلمه اینفلوئنسر گفت: ۷ سال است که «تالک با ما» را راه اندازی کرده ام و تمرکز خود را بر همین بخش گذاشته ام ..
وی راز موفقیت در فضای مجازی را تمرکز بر روی هدفی دانست که دنبال می کنید و در توضیح کلمه اینفلوئنسر گفت: این ما هستیم که اینستاگرام را محبوب و معروف کرده ایم و اگر ما نبودیم اینستاگرام هم وجود نداشت.

در بخش دیگری از برنامه، فرزاد مقدم، دبیرعلمی همایش دیمارک، درباره دوره‌های دیجیتال مارکتینگ این موسسه توضیحاتی ارائه داد که از آشنایی با سئو تا مدیا پلنینگ را شامل می‌شود و از علاقمندان به شرکت در این کلاس‌ها خواست تا در صورت تمایل از طریق راه‌های ارتباطی با موسسه ماهان در ارتباط باشند.

ارزهای دیجیتال و زندگی آینده

در بخش دیگری از برنامه «حسین قریب»، مدیرعامل سیتِکس درباره ارزهای دیجیتال و تفاوت آن با پول گفت: پول در طول تاریخ وسیله‌ای برای انتقال ارزش بوده است و مفهوم پول بسته‌ای برای انتقال ارزش است که یک شاخصه بسیار مهم دارد و باید از سوی دو نفر یا چند نفر مورد پذیرش قرار گیرد. در طول تاریخ، پول به شکل و شمایل مختلفی وجود داشته است. بنابراین جنس پول مهم نیست و توافقی که آن جمع برای انتقال ارزش با هم می‌کنند دارای اهمیت است.

وی بحث خود را درباره پول های دیجیتال اینگونه دنبال کرد و گفت: نسل پول در گذر زمان درحال دگردیسی و تحول است. بطوریکه، نسل اول پول ، پول‌های فیزیکی هستند که بصورت اسکناس و وجه نقد داد و ستد می‌شوند و نیازمند حضور فیزیکی فرد در محل معامله است.

مدیرعامل سیتکس افزود: نسل دوم پول، پول‌های الکترونیکی هستند که پرداخت‌های الکترونیکی مانند کارت به کارت کردن و پرداخت قبوض با همراه بانک وعابربانک‌ها را دربر می‌گیرند و نسل سوم پول‌های دیجیتال یا رمزارزها هستند که با یک امنیت بسیار بالا در سطح بین المللی مبادله می‌شوند.

قریب درخصوص اینکه چرا ارزهای دیجیتال برای مردم دنیا مهم شده‌اند در ادامه اظهار کرد: هر چیزی که باعث اشتراک بیشتر مردم دنیا با یکدیگر شده و روند برقراری تعاملات را بهبود ببخشد محبوب‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: جای زبان مشترک مالی در مبادلات بین المللی همیشه خالی بوده است و ارزهای دیجیتال زبان مردم تمام دنیا است و تحت مالکیت هیچ حاکمیتی نیست و به عنوان نقطه عطفی برای تمام مردم دنیا محسوب می‌شود و این بستر این امکان را برای افراد فراهم کرده است که فرد با هر شخصی بدون واسطه و محدودیت مبادله انجام دهد. همچنین، انسان‎ها در حال مهاجرت به دنیای دیجیتال هستند و ارزهای دیجیتال با امنیت بسیار بالای خود ابزارهای این مهاجرت را فراهم کرده‌اند.

مدیرعامل سیتکس، قابلیت خرج کردن، ناشناس بودن، غیرقابل حمل بودن، نداشتن کارمزد تراکنش، امنیت بالا در برابر سرقت، متن باز بودن، دوام و ثبات در برابر تورم، پرداخت قابل بازگشت، غیرمتمرکز بودن و تقسیم‌پذیری از مزایای رمزارزها دانست و گفت: در سال ۲۰۱۷ یک اتفاق تاریخی رخ داد و آن این بود که یک واحد بیت‌‎کوین از یک اونس طلا پیشی گرفت و این نشان می‌دهد که این تعامل طوری صورت می‌گیرد که روز به روز بر ارزش بیت‌کوین افزوده خواهد شد.

پنل کسب و کارهای موفق

بخش آخرهمایش دیمارک، پنل تخصصی دوم با عنوان پنل کسب‌وکارهای موفق بود و افرادی همچون «توحید علی اشرفی»، مدیر بازاریابی علی بابا، «یاسر نثاری»، مدیر بازاریابی نِت برگ، «امیرحسین فرزانه»، مدیر برند باشگاه اکسیژن ، «امیر پاشا» ، معاون بازاریابی گروه دیجی کالا، «سید مهدی اعتمادی»، مدیر دیجیتال مارکتینگ اُکالا درباره موفقیت‎هایی که توانستند دراین عرصه کسب کنند به بحث نشستند.

سیدمهدی اعتمادی، مدیر دیجیتال مارکتینگ اُکالا، درباره نقش و کارکردهای بیزنس پلن گفت: درصورتیکه بیزینس پلن به درستی طراحی نشده باشد و مزیت‌های رقابتی آن را درنظر نگیریم و بر روی این مزیت‌های رقابتی در مارکتینگ پلن به خوبی تمرکز صورت نگیرد عملا در دیجیتال مارکتینگ سردرگم خواهیم بود و فعالان این حوزه همیشه با این چالش مواجه هستند که آیا مارکتینگ پلن مطابق با واقعیت‌های بازار نوشته شده است یا خیر؟

وی افزود: در اُکالا همواره فیدبک‌هایی می‌دهیم و توسط یکی از فیدبک‌هایی که دادیم یک بیزینس مل تغییر کرد و به مدلی تبدیل شد که خیلی بهتر جواب می‌دهد و آنلاین بودن در دنیای دیجیتال مارکتینگ این مزیت را دارد که می‌توان در لحظه تغییرات نیاز مشتری را سنجید و متناسب با آن در صورت نیاز به تغییر، بیزینس پلن جدید شکل بگیرد.

گفتنی است؛ دیمارک بزرگ‌ترین و تخصصی‌ترین جشنواره سالیانه دیجیتال‌ مارکتینگ در ایران است که بر سه محور اصلی «استراتژی‌های برتر در دنیای دیجیتال»، «ابزارهای دیجیتال مارکتینگ» و«بازاریابی دیجیتال و D.I.M.C موفق »پایه‌گذاری شده است و مخاطبان آنمدیران بازاریابیوفعالان درحوزه بازاریابی آنلاین است

همچنین مطالعه کنید:

فراخوان مربوط به احداث نخستین ساختمان الگویی دانش‌بنیان تمدید شد

به گزارش کسب و کار نیوز، در راستای ترویج و معرفی ظرفیت‌های سیستم‌های صنعتی‌سازی تولید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.