صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / کاهش قیمت نفت پس از کاهش نرخ‌های بهره آمریکا
کاهش قیمت نفت پس از کاهش نرخ‌های بهره آمریکا

کاهش قیمت نفت پس از کاهش نرخ‌های بهره آمریکا

کسب و کار نیوز: قیمت نفت روز پنج‌شنبه پس از این‌که بانک مرکزی آمریکا امیدها برای یک سلسله کاهش نرخ‌های بهره را نقش بر آب کرد و پایان بی‌نتیجه مذاکرات تجاری پکن و واشنگتن، بیش از یک دلار کاهش پیدا کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, بهای معاملات آتی نفت برنت یک دلار و شش سنت یا ۱.۶ درصد کاهش پیدا کرد و به ۶۳ دلار و ۹۹ سنت در هر بشکه رسید.
بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۹۳ سنت یا ۱.۶ درصد کاهش یافت و به ۵۷ دلار و ۶۵ سنت در هر بشکه رسید. شاخص قیمت نفت آمریکا پیش‌تر بیش از یک دلار کاهش پیدا کرده بود.
مذاکره کنندگان آمریکایی و چینی به مذاکراتشان در شانگهای بدون این که نشانه چندانی از پیشرفت داشته باشد، پایان دادند و توافق کردند دوباره در سپتامبر دیدار کنند.بانک مرکزی آمریکا در نشست سیاست پولی روز چهارشنبه خود نرخ‌های بهره را کاهش داد اما برخلاف انتظارات، رئیس بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد این اقدام شروع یک سری طولانی از کاهش نرخ‌های بهره نخواهد بود.
کاهش قیمت نفت با وجود افت بیش از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا و کاهش تولید اعضای اوپک و کاهش صادرات نفت لیبی روی داد.
به گفته استفن اینس، از شرکای شرکت “ونگارد مارکتس”، اگرچه گزارش ذخایر نفت آمریکا، زمینه مثبتی را برای رشد قیمت نفت فراهم کرد اما نفت در واکنش به سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا کاهش پیدا کرد.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد ذخایر نفت این کشور برای هفتمین هفته متوالی کاهش پیدا کرده و با وجود بهبود تولید و افزایش واردات، به پایین‌ترین سطح از نوامبر گذشته رسیده است. ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۶ ژوئیه، ۸.۵ میلیون بشکه کاهش پیدا کرد که فراتر از کاهش ۲.۶ میلیون بشکه مورد پیش بینی تحلیلگران بود.
همچنین آمار رسمی نشان داد تولید نفت خام آمریکا در ماه مه ۲۶ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و به ۱۲.۱۱ میلیون بشکه در روز رسیده است. آمار تولید آوریل مورد بازبینی قرار گرفت و با ۲۸ هزار بشکه در روز کاهش، ۱۲.۱۳ میلیون بشکه در روز اعلام شد.
طبق نظرسنجی رویترز، تولید نفت اعضای اوپک در ژوئیه تحت تأثیر کاهش بیشتر تولید عربستان سعودی، به پایین‌ترین میزان در هشت سال اخیر سقوط کرده است.
بر اساس گزارش رویترز، شرکت ملی نفت لیبی نیز برای بارگیری نفت خام از میدان الشراره که بزرگترین میدان نفتی این کشور است، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.