صفحه اصلی / اصناف / اصلاحیه قانون نظام صنفی به مجلس می‌رود
اصلاحیه قانون نظام صنفی به مجلس می‌رود

رئیس مرکز اصناف و بازرگانان ایران:

اصلاحیه قانون نظام صنفی به مجلس می‌رود

زندی گفت: اصلاحیه قانون نظام صنفی تا دو هفته آینده به مجلس می‌رود.

به گزارش کسب و کار نیوز، پیمان زندی در همایش معاونان امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان‌های صمت  با بیان اینکه کمیته ویژه بررسی اصلاحیه قانون نظام صنفی تشکیل شد، تصریح کرد: این کمیته مستمراً در دو هفته اخیر جلسه تشکیل داده و بررسی‌های لازم در حال انجام است. پیش بینی‌ها نشان می‌دهد تا دو هفته آتی این اصلاحیه به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.

وی اضافه کرد: با هدف آرامش بخشی به بازار، با همه اتحادیه‌های همگن، ​جلساتی برگزار می‌شود تا مشکلات و مسائل در این حوزه مورد رسیدگی قرار گیرد. زندی با بیان اینکه مسئله کمیسیون‌های نظارتی جدی گرفته شود گفت:​کمیسیون‌های نظارت، ابزار‌های بسیار مهمی برای تنظیم بازار در دست استان هاست.وی ضرورت توجه جامعه صنفی فعالان صنفی به مساله تنظیم بازار را مورد اشاره قرار داد و افزود: حضور بازرسان اصناف در بازار از اهمیت بالایی برخوردار است، این مهم طبق تکلیفی که برای مرکز امور اصناف در نظر گرفته شده این است و لازم است این نکته در کمیسیون‌های نظارت جدی گرفته شود.

زندی گفت: مناسبت‌های پیش رو مانند ماه‌های محرم و صفر و بازگشایی مدارس مورد توجه ویژه کمیسیون‌های نظارت باید قرار گیرد.رئیس مرکز اصناف و بازرگانان ایران تاکید کرد: شیوه نامه برگزاری نمایشگاه‌های بهاره ارسال شده است. در شیوه نامه مسئولیت‌ها مشخص شده است. توجه کنید بر این اساس قیمت‌ها در این نمایشگاه‌ها باید ۱۵ تا ۲۰ درصد پایین‌تر از قیمت بازار باشند و این مهم را از همین حالا در دستور کار بررسی قرار دهید.

زندی ادامه داد: همکاران استانی نظرات خود در خصوص شیوه نامه ابلاغی فروش فوق العاده را اعلام کنند.وی به ضرورت توانمندی‌ای اصناف در شبکه توزیع اشاره کرد و گفت: ۲۱هزار واحد صنفی امروز امکان حضور در شبکه توزیع کالا‌های اساسی را دارند و قابل رصد هستند.رئیس مرکز اصناف و بازرگانان ایران از مدیران استان‌ها خواست موضوع فعالیت واحد‌های صنفی بدون پروانه را مورد بررسی قرار دهند و همه این واحد‌ها تعیین تکلیف شوند تا چنین واحد‌هایی نداشته باشیم.به گفته زندی برای نخستین بار تسهیلات ویژه بانکی برای واحد‌های صنفی تولیدی در نظر گرفته شده است و می‌توان از این فرصت برای تجهیز واحد‌های تولیدی بهره برد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.