صفحه اصلی / اصناف / کنترل قاچاق در مرزها و مناطق آزاد
کنترل قاچاق در مرزها و مناطق آزاد

کنترل قاچاق در مرزها و مناطق آزاد

رئیس اتاق اصناف پاوه خواستار مبارزه با قاچاق کالا در مبادی ورودی و مناطق آزاد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز شفیعی با بیان اینکه در شرایط فعلی ۹۹ درصد قاچاق کالا از مناطق آزاد انجام می شود، گفت:مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه هیچ مشکلی را حل نمی کند بلکه باید این برخورد ومبارزه در مرزها ومبادی ورودی ونظارت ویژه بر مناطق عرضه انجام گیرد. وی با بیان اینکه روز شنبه ۵مرداد تنها ۲۵۰ کیلو مرغ در سطح شهر توزیع شد وبازار با کمبود روبرو است، اظهار داشت: مرغ با نرخ ۱۲و ۶۰۰ تومان تحویل واحدهای صنفی شده و با قیمت ۱۲هزار و ۹۰۰ تومان به مصرف کننده عرضه می شود.
وی افزود:بازار از نظر روغن جامد مشکلی ندارد اما در برخی موارد شاهدیم روغن با نرخ ثبت شده قبلی، به واحدهای صنفی با قیمتهای جدید فاکتور و تحویل می شود. شفیعی لبنیات را هم از دیگر موارد افزایش قیمت عنوان کرد و اضافه کرد:برخلاف نرخ ۲هزارو۶۹۰تومانی مصوب دولت، شیر با قیمت ۳هزارو۲۵۰ تومان از دامداری خریداری وبا قیمت ۳هزارو۶۰۰تومان به واحدصنفی تحویل و در بازر با نرخ ۳هزارو۸۰۰تا۳هزارو ۹۰۰ تومان عرضه می شود.
اوادامه داد: وقتی شیر خام با افزایش نرخ روبرو می شود در تمام اقلام لبنیاتی در روه لبنیات سنتی وکارخانه ای این افزایش قیمت مشاهده خواهد شد. نماینده اتاق اصناف ایران در استان کرمانشاه با بیان اینکه قیمت برنج کاهشی شده است، از تاثیر فعالیت دلالان درافزایش قیمت انواع میوه انتقاد کرد وافزود:با فعلیت واسطه های مختلف شاهد افزایش چندبرابری نرخ میوه از تولید تا سطح عرضه هستیم.
رییس اتاق اصناف پاوه نوسان رو به بالای قیمتها را دیگر مشکل بازار عنوان کرد وگفت:از دلایل این نوسان قیمتها نوسانات نرخ ارز، عدم ثبات نرخگزاری کارخانجات تولیدی وفعالیت شرکتهای پخش می توان نام برد، ضمن اینکه نبود سامانه جامع اطلاعات کالایی از بخش تولید، تا واردات وصادرات وسطح عرضه دلیل دیگری است که باعث عدم ثبات نرخها و تاثیر گذاری از افزایش ونوسان نرخ ارز می شود، به بیان دیگر همانطور که افزایش نرخ ارز باعث تاثیر در قیمت تمام شده کالا می شود کاهش نرخ ارز هم باعث ایجاد روند کاهشی قیمت اقلام و کالاها شود.
نماینده اتاق اصناف ایران در استان کرمانشاه با بیان اینکه ۳هزارو ۴۰۰واحدصنفی با جواز در پاوه فعالیت می کنند،اظهار داشت:۱۰درصد این تعدا داز صنوف تولیدی است که با مشکلات متعددی مثل عدم تخصیص وامهای بانکی ارزان قیمت، فرسودگی خطوط تولید و دستگاه های مورد استفاده، مشکلات تهیه مواد اولیه ارزان قیمت و مسیر سخت این واحدها در تهیه این مواد، بیمه کارگران و نبود بازارهای جدید ومشکلات بازاریابی و نبود شرایط رقابتی با تولیدات مشابه خارجی در داخل وخارج کشور خصوصا از نظر قیمت تمام شده کالا دست وپنجه نرم می کنند. بهروز شفیعی در پایان خواستار رفع مشکلات مالی واحدهای بازرسی ونظارت اصناف باتوجه به حساسیت شرایط فعلی در نظارت بربازار شد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.