صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / نیروگاه ۴۴ کیلوواتی خورشیدی سروستان و سعادت‌آباد به بهره‌برداری رسید
نیروگاه ۴۴ کیلوواتی خورشیدی سروستان و سعادت‌آباد به بهره‌برداری رسید

نیروگاه ۴۴ کیلوواتی خورشیدی سروستان و سعادت‌آباد به بهره‌برداری رسید

کسب و کار نیوز: نیروگاه ۴۴ کیلو واتی فتوولتاییک (خورشیدی) سروستان و سعادت‌آباد با هدف کاهش سالانه ۶۲ تن گاز گلخانه‌ای دی‌اکسیدکربن (co2) و دیگر آلاینده‌های زیست محیطی، ازسوی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, حمید ایزدی، مدیرعامل این شرکت گفت: عملیات اجرایی نیروگاه ۴۴ کیلوواتی فتوولتاییک با هدف تولید سالانه ۸۵ هزار و ۳۶۸ کیلووات ساعت برق از فروردین ماه امسال در منطقه عملیاتی سروستان و سعادت‌آباد آغاز شد و اواخر تیرماه به بهره‌برداری رسید.
وی با اشاره به تابش مناسب آفتاب در منطقه سروستان و سعادت‌آباد افزود: نیروگاه فتوولتاییک ۴۴ کیلوواتی سروستان و سعادت‌آباد دارای۱۲۰عدد پنل خورشیدی ۳۷۰ واتی است که در قالب هشت ردیف ۱۵ تایی نصب شده است و سالانه بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال صرفه‌جویی و کاهش هزینه برقی مصرفی را برای این شرکت به دنبال دارد.
وی ادامه داد: سیستم خروجی این سامانه دارای ولتاژ ۵۵۱ ولت و جریان دی‌سی (DC) ۷۴ آمپر است که برای تبدیل به ولتاژ و جریان متناوب و اتصال آن به شبکه ۴۰۰ ولت از دو دستگاه اینورتر ۲۰ کیلوواتی استفاده شده است.
ایزدی با اشاره به اینکه این پروژه با تلاش کارشناسان اداره برنامه‌ریزی و مدیریت انرژی زاگرس جنوبی اجرا شده است، یادآور شد: از دیگر اهداف اجرای این پروژه، رعایت ضوابط پدافند غیرعامل و همچنین سهم ۲۰ درصدی مصرف انرژی ساختمان‌های اداری از محل انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر است.
وی با اشاره به اهمیت مصرف بهینه انرژی و ضرورت استفاده از انرژی‌های پاک گفت: اداره برنامه‌ریزی و مدیریت انرژی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، پروژه‌های متعددی را در این راستا اجرا کرده است که می‌توان به ممیزی فنی انرژی، پیاده‌سازی سیستم مدیریت انرژی ISO 5001، هوشمندسازی ساختمان ستاد این شرکت در شیراز، نصب درایو روی الکتروموتورهای مناطق عملیاتی، جایگزینی روشنایی‌های LED، نصب آبگرمکن‌های خورشیدی و برگزاری دوره‌های آموزشی اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی ادامه داد: زاگرس جنوبی نخستین شرکت پیشگام در استقرار سیستم مدیریت انرژی در سطح شرکت ملی نفت است که موفق شد جایزه بین‌المللی مدیریت انرژی UNIDO را در سال ۲۰۱۷ برای کشورمان کسب کند.
وی گفت: اداره برنامه‌ریزی و مدیریت انرژی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در نظر دارد در راستای تحقق خط‌مشی سیستم مدیریت انرژی، پروژه‌های مشابهی را با ظرفیت‌های بیشتر در دیگر مناطق عملیاتی این شرکت اجرا کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.