صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / صندوق بین‌المللی پول رشد اقتصادی ونزوئلا را منفی ۳۵ درصد برآورد کرد
صندوق بین‌المللی پول رشد اقتصادی ونزوئلا را منفی ۳۵ درصد برآورد کرد

صندوق بین‌المللی پول رشد اقتصادی ونزوئلا را منفی ۳۵ درصد برآورد کرد

کسب و کار نیوز: صندوق بین‌المللی پول برآورد خود از رشد اقتصادی ونزوئلا را بار دیگر کاهش داد.

به گزارش کسب  وکار نیوز به نقل از ایسنا؛ صندوق بین‌المللی پول در گزارش جدید خود از اقتصاد ونزوئلا اعلام کرد که روند سقوط آزاد اقتصاد این کشور که از ۲۰۱۳ آغاز شده است کماکان ادامه خواه داشت و پیش‌بینی می شود که رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۹ منفی ۳۵ درصد باشد که بدترین رشد اقتصادی جهان در طول نیم قرن اخیر است. این رشد که ۱۰ درصد کمتر از پیش بینی قبلی صندوق بین المللی پول است بیش از هر چیزی به کاهش صادرات نفت ونزوئلا مربوط می‌شود که بار ۹۰ درصد از درآمدهای ارزی دولت را به دوش می‌کشد.

صندوق بین المللی پول با اشاره به این‌که بحران مالی ونزوئلا یکی از بدترین بحران های اقتصادی معاصر است اعلام کرد: اقتصاد این کشور در مقایسه با سال ۲۰۱۳ حدود ۶۵ درصد کوچک‌تر شده است. الخاندورو ورنر، مدیر بخش همپشایر غربی در صندوق بین المللی پول گفت: ونزوئلا تنها کشوری در جهان است که رشد اقتصادی آن برای پنج سال متوالی منفی بوده است.

تنها خبر مثبت صندوق‌بین الملل پول برای مردم ونزوئلا کاهش نرخ تورم است به گونه ای که این نهاد پیش‌بینی کرده است نرخ تورم به جای ۱۰ میلیون درصد معادل ۱ میلیون درصد باشد که دلیل کاهش تورم، تغییر در سیاست های ارزی بانک مرکزی عنوان شده است.

این نهاد بین المللی رشد اقتصادی کشورهای آمریکای لاتین و دریای کارائیب در سال ۲۰۱۹ را ۰.۶ درصد پیش‌بینی کرده است که کمتر از نصف پیش‌بینی ۱.۳ درصدی قبلی این نهاد است. ونزوئلا و آرژانتین کشورهایی هستند که به گفته صندوق بین المللی پول سال اقتصادی سخت‌تری را در مقایسه با دیگر همسایگان خود پیش رو دارند.

نرخ بیکاری ونزوئلا در حال حاضر حدوداً ۴۴ درصد تخمین زده شده است. ونزوئلا در سال‌های ۱۹۵۸ تا ۱۹۷۰ ثروتمندترین کشور در آمریکای جنوبی بود اما از آن زمان تغییر ریل سیاست گذاری باعث رقم خوردن چنین وضعیتی شد.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.