صفحه اصلی / اسلایدر / استقبال از سهام فروشگاه های زنجیره ای در بورس
استقبال از سهام فروشگاه های زنجیره ای در بورس

رئیس اتحادیه فروشگاههای زنجیره ای در پاسخ به "کسب و کار" خبر داد:

استقبال از سهام فروشگاه های زنجیره ای در بورس

رئیس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای در نشست خبری خود در پاسخ به سوال "کسب و کار" در رابطه با عرضه سهام این فروشگاه ها در بورس گفت: عرضه سهام این فروشگاهها در بورس بستگی به عوامل مختلقی دارد که تامین سرمایه، ارزش گذاری و نظرات خود فروشگاه ها در آن دخالت دارد.

شایلی قرائی

امیرخسرو فخریان ادامه داد: طی سال گذشته دو برند از این فروشگاه ها وارد بورس شدند و سهام خود را عرضه کردند که خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی روبرو شده است. در از سال گذشته تا به امروز ارزش سهام این فروشگاه ها ۳ تا ۴ برابر افزایش یافته است که این اتفاق می تواند زمینه ورود دیگر برندهای فروشگاههای زنجیره ای را به بورس رقم بزند. فخریان در ادامه در اسخ به دیگر سوال “کسب و کار” در رابطه با اهداف توسعه این فروشگاهها در برنامه ششم توسعه اظهار داشت: روزانه ۵۰۰ هزار نفر از این فروشگاهها خرید می کنند و این عزم ما را در توسعه این فروشگاهها بسیار افزایش داده است. در حال حاضر ۴۶۰۰ شعبه در سراسر کشور در این حوزه فعالیت دارند که ۱۵۰۰ شعبعه آن در تهران و ۳۱۰۰ شعبه آن در شهرستان ها است. هدف ما عرضه کالا با ۱۵ درصد کمتر از قیمت واقعی کالا است.

رای رسیدن به اهداف خود مشکلات بسیاری را در مسیر داریم. به گفته رئیس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای هزینه هایی که فروشگاههای زنجیره ای دارند شامل حال دیگر واحدهای صنفی نمی شود. باید عوارض تابلو، بهداشت و… را در نظر داشته باشیم. هم چنین درصد موفقیت فروشگاههای زنجیره ای کم است و سود کمی نیز دارد. باید بهینه کار کرد تا موفق شد.  امیرخسرو فخریان در ادامه گفت: ما در سطح فروشگاه های زنجیره ای به صورت مرتب نرخ ۲۷ قلم کالای اساسی مورد نیاز مردم را رصد می کنیم و امیدواریم سامانه وزارت صنعت معدن و تجارت برای رصد قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساسی نیز منجر به نتیجه مناسب تر بشود.

فخریان در ادامه از کاهش نرخ برخی کالا‌های اساسی در بازار خبر داد و تصریح کرد: روند کاهشی قیمت کالا‌ها با فراوانی عرضه آغاز شده و هم اکنون رب گوجه فرنگی از قیمت مصرف کننده ۲۲ هزار به ۱۴ هزار تومان کاهش یافته و این کاهش نرخ در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای اعمال شده است.وی گفت: هم اکنون کالاها در سطح فرشگاه‌های زنجیره‌ای به طور میانگین ارزان‌تر از سطح شهر است و البته در مورد کالا‌های مختلف، موضوع متفاوت است، ولی به هر حال کالاهای سبد خانوار به صورت میانگین ۱۵ درصد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ارزان‌تر است.

رئیس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای افزود: هم اکنون دلار ۴۲۰۰ تومانی بر روی کالاهایی همچون شکر، برنج هندی و روغن ارائه می شود که در مورد برنج و روغن مشکلی در عرضه وجود ندارد ولی در مورد شکر امیدواریم که اگر ارز دولتی برداشته شود، بازار متعادل گردد.وی تصریح کرد: درخواست ما آن است که واردات کالاهای اساسی با ارز نیمایی صورت گیرد تا بر روی توزیع آنها نیز مشکلی به وجود نیاید.فخریان با استقبال از بازگشت شرکت پشتیبانی امور دام و بازرگانی دولتی ایران به وزارت صنعت معدن و تجارت خاطرنشان کرد: اگرچه وزارت جهاد کشاورزی بر روی توزیع و عرضه کالاها زحمات زیادی متحمل شده است، ولی به نظر می رسد وزارت صنعت بتواند مسئولیت توزیع و عرضه کالاها را به شکل بهتری انجام دهد.وی از کاهش نرخ برخی کالاهای اساسی در بازار خبر داد و گفت: روند کاهشی قیمت کالاها با فراوانی عرضه آغاز شده و هم اکنون رب گوجه فرنگی از قیمت مصرف کننده ۲۲ هزار تومان به ۱۴ هزار تومان کاهش یافته و این کاهش نرخ در سطح فروشگاه های زنجیره ای اعمال شده است.رئیس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای گفت: طرحی در دست انجام است که با همکاری دانشگاه امیرکبیر بتوان اصلاح نظام توزیع کشور را پایه ریزی کرد که بر این اساس پیش بینی ما آن است که اگر شبکه توزیع اصلاح شود، نرخ کالاها حداقل ۱۵ درصد ارزان تر خواهد شد. فخریان خاطرنشان کرد: هم اکنون در سطح فرشگاه های زنجیره ای کالاها به طور میانگین ارزان تر از سطح شهر است و البته در مورد کالاهای مختلف، موضوع متفاوت است ولی به هر حال بر روی سبد خانوار به صورت میانگین ۱۵ درصد کالاها در فروشگاه های زنجیره ای ارزان تر است.

 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.