صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / خیز فغانی برای قضاوت در فینال جام جهانی قطر
خیز فغانی برای قضاوت در فینال جام جهانی قطر

افتخار داوری ایران برای 2022 هم انتخاب شد

خیز فغانی برای قضاوت در فینال جام جهانی قطر

کسب و کار نیوز: داور بین المللی فوتبال ایران نامزد حضور در جام جهانی 2022 قطر شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, علیرضا فغانی بدون تردید یکی از چهره های شاخص فوتبال ایران طی سال های گذشته بوده است؛ این داور ۴۱ ساله که در همه تورنمنت های مهم فوتبال جهان قضاوت کرده و آخرین افتخارش سوت زدن در رده بندی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود، حالا خودش را برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آماده می کند.
فغانی از سوی فیفا به عنوان یکی از نامزدهای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ انتخاب شده تا بعد از حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ به عنوان داور ذخیره و جام جهانی ۲۰۱۸ به عنوان داور وسط حالا سومین جام جهانی خود را هم تجربه کند.
افتخار داوری فوتبال ایران در دوره قبلی جام جهانی بازی های مهمی مثل آرژانتین و فرانسه در یک چهارم نهایی و بلژیک و انگلیس در رده بندی را به بهترین شکل سوت زد و جالب اینکه خیلی ها اعتقاد داشتند حق او قضاوت در فینال این تورنمنت بوده است. حالا فغانی این شانس را دارد که در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تا فینال پیش برود و بزرگ ترین افتخار زندگی ورزشی خود را نیز به دست آورد.
فغانی در فینال هایی نظیر جام ملت های آسیا، المپیک ۲۰۱۶ ریو، جام کنفدراسیون ها و لیگ قهرمانان آسیا داور وسط بوده و بی تردید تنها فینالی که در کلکسیون افتخاراتش خالی است جام جهانی محسوب می شود که در سال ۲۰۲۲ می تواند به آن دست یابد.
گفتنی است؛ علاوه بر فغانی دو کمک داور ایرانی نیز برای تیم داوری او انتخاب شده اند که اسامی آنها هنوز اعلام نشده و به زودی رسانه ای خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.