صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / ایران به دانش تعمیرات خاص توربین‌های زیمنس دست یافت
ایران به دانش تعمیرات خاص توربین‌های زیمنس دست یافت

تحریم و یک دستاورد جدید در صنعت گاز

ایران به دانش تعمیرات خاص توربین‌های زیمنس دست یافت

کسب و کار نیوز: مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران گفت: با اجرای پروژه‌های تعمیرات پیشگیرانه و اساسی توربین‌های گاز، متخصصان ایرانی شرکت انتقال گاز به دانش تعمیرات خاص بخش ارتعاشی توربین‌های گازی زیمنس دست یافتند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, سعید توکلی با اشاره به اجرای همه پروژه‌های تعمیرات پیشگیرانه و اساسی توربین‌های گاز با استفاده از توان پیمانکاران داخلی، دستیابی به دانش تعمیرات خاص در بخش ارتعاشی روتور توربین‌های گازی زیمنس SGT600 را از دیگر دستاوردهای متخصصان ایرانی برشمرد و گفت: تعمیرات رفع ارتعاشات حرارتی توربین تاسیسات تقویت فشار گاز جهرم در منطقه ۵ عملیات انتقال گاز با دانش متخصصان شرکت انتقال گاز ایران و شرکت‌های داخلی ضمن بی‌نیاز کردن ایران از خدمات کارشناسی خارج از کشور، برای هر توربین ۳۵۰ هزار یورو صرفه‌جویی ارزی به همراه داشته است.
وی افزود: سال‌های متمادی، امکان بهره‌برداری از تعدادی از این توربین‌ها به علت ارتعاشات حرارتی وجود نداشت که با انجام تعمیرات به روش خاص توسط کارشناسان توانمند ایرانی و پس از تست عملکرد هم‌اکنون مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با تاکید بر اینکه در بخش نگهداری و تعمیرات توربوکمپرسورها، اجرای برنامه‌های بهینه‌سازی تعمیرات پیشگیرانه (PMO) و پایش وضعیت توربین‌ها (CBM) توانسته‌ایم عمر بهره‌برداری تجهیزات دوار را تا ۲۵ درصد بیشتر از زمان تعیین شده تعمیرات اساسی توسط شرکت سازنده افزایش دهیم، اظهار کرد: این دستاورد در توربین‌های مختلف هزینه تعمیرات را در بازه‌های زمانی تعریف شده کاهش داده است.
توکلی با تاکید بر اینکه این دانش بومی قابل انتقال به سایر مناطق انتقال گاز کشور است، یادآور شد: در شرایط فعلی نزدیک به ۳۰۰ دستگاه توربین در شبکه انتقال گاز کشور وجود دارد که با استفاده از روش‌های نوین تعمیراتی می‌توانیم ضمن افزایش ساعت کار بهره‌برداری و بازه زمانی تعمیرات، کاهش قابل توجه هزینه‌ها در ناوگان را به همراه داشته باشیم. افزون بر این، شاهد اتفاقات بزرگی در سیستم‌های پشتیبانی شرکت نیز بوده‌ایم، برای نمونه با اصلاح فرایندهای مالی و خرید در یک سال، ۱۷۸ میلیارد تومان صرفه‌جویی فقط در استفاده از کالاهای رسوب حاصل شده است.
وی با اعلام اینکه با نگاه علمی ایجادشده و بهره‌گیری از افراد متخصص و با صلابت و برگزاری رویدادهای علمی نظیر همایش علمی و کاربردی با ارائه بیش از ۴۰۰ مقاله، شرکت انتقال گاز ایران از شرکتی واکنشی به شرکتی پیشگیرانه تبدیل شده است، تصریح کرد: احساس تعلق کارکنان شرکت انتقال گاز ایران، یک ارزش کلیدی است که پرچم موفقیت این شرکت را در مجامع و مقاطع مختلف به اهتزاز درآورده است؛ با این حال برای دستیابی و تحقق چشم‌انداز سرآمدی در تراز جهانی در افق ۱۴۰۴ باید گام‌های بزرگ دیگری نیز برداریم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.