صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / اجرای سد نرگسی برای کنترل سیلاب‌های جنوب استان فارس
اجرای سد نرگسی برای کنترل سیلاب‌های جنوب استان فارس

اجرای سد نرگسی برای کنترل سیلاب‌های جنوب استان فارس

کسب و کار نیوز : نماینده مجری سد نرگسی گفت: بهره‌برداری از سد نرگسی نقش مهمی در کنترل سیلاب‌های جنوب استان فارس خواهد داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، “امین قربانی” افزود: از مهم‌ترین اهداف ساخت این سد می‌توان به کنترل سیلاب، تأمین آب شرب شهرستان‌های کازرون و فراشبند و همچنین تامین آب مورد نیاز صنعت منطقه، زیست محیطی، تأمین آب کشاورزی اراضی پایین‌دست و تولید انرژی برق‌آبی اشاره کرد.
وی پیشرفت فیزیکی این پروژه را بیش از ۵۵ درصد عنوان و اظهار کرد: بهره‌‌برداری از این سد در احیای دریاچه پریشان به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری و یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین دریاچه‌های آب شیرین ایران تأثیر بسزایی خواهد داشت.
نماینده مجری سد نرگسی، بزرگ‌ترین مانع اجرایی در احداث و تکمیل این سد را تأمین اعتبار و تملک اراضی عنوان کرد و گفت: کارهای سخت و زیربنایی احداث سد نرگسی انجام شده و با تامین اعتبار مورد نیاز تا دو سال آینده به مرحله آبگیری می‌رسد.
سد نرگسی از نوع خاکی با هسته رسی در ۴۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان کازرون و روی رودخانه شیرین‌رود توسط شرکت آب منطقه‌ای فارس در حال ساخت است.
ارتفاع تاج سد ۷۸ متر از پی و طول تاج ۶۰۰ متر است که ۱۱۳میلیون مترمکعب حجم مخزن و ۲۲۶ میلیون متر مکعب ظرفیت آب تنظیمی سالانه دارد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.