صفحه اصلی / استان ها / ۳۷۳ جراحت ناشی از حمله سگ در ساوجبلاغ
۳۷۳ جراحت ناشی از حمله سگ در ساوجبلاغ

از سال ۹۶

۳۷۳ جراحت ناشی از حمله سگ در ساوجبلاغ

کسب و کار نیوز: رییس شبکه بهداشت و درمان ساوجبلاغ میزان گزندگی سگ‌های ولگرد در این شهرستان را نگران کننده دانست و خواستار اتخاذ تدابیر جدی برای رفع این مشکل شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، دکتر سلیمانفلاح رییس شبکه بهداشت و درمان ساوجبلاغ در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ساوجبلاغ گفت: میزان گزندگی سگ های ولگرد از سال ۹۶ تاکنون در ساوجبلاغ به ۳۷۳ نفر رسیده است که علاوه بر ایجاد معلولیت برای برخی از این افراد که اغلب کودکان و زنان هستند خسارت جبران ناپذیری را بر خانواده ها تحمیل کردند.
وی با اشاره به فشار حامیان حیات وحش گفت: آنهایی که مدعی دفاع و حمایت از این جانواران ولگرد و بلاصاحب هستند خوب است اقدامی عملی برای رفع این مشکل انجام دهند و تنها به نمایش غذا دادن و انتشار پیام در فضای مجازی اکتفا نکنند، زیرا حمله سگ ها امروز به مشکلی اساسی در این شهرستان تبدیل شده است.
این مسئول بهداشتی گفت: خوب است حامیان سگ های ولگرد سری به بیمارستان هشتگرد بزنند و ببینند که چگونه این حیوانات بلاصاحب و بیمار صورت یک کودک ، زن و خیلی از ساکنین را دریده و به طرز وحشتناکی برای افراد نا امنی ایجاد کرده است .
وی در ادامه به بیماری های مشترک دام و انسان اشاره کرد و گفت: با توجه به نزدیک بودن عید قربان ضروری است مکان های مناسب برای عرضه دام سالم در نقاط شهرستان مهیا شود .
فرماندار ساوجبلاغ نیز در این جلسه با بیان اینکه بر اساس گزارش شبکه بهداشت و درمان از سال ۹۵ تاکنون ۱۴ نفر در این استخرها غرق شدند، افزود: از ابتدای سال ۲ نفر در اثر غرق شدگی در استخر ها جان خود را از دست دادند که اغلب کودکان زیر ۷ سال بودند.
ابوالقاسم پالیز گیر خواستار ساماندهی استخر های ذخیره آب کشاورزی و ویلاهای شهرستان شد .
وی به بخشداری ها ، شهرداری ها و جهاد کشاورزی تاکید کرد: به افرادی که مجوز احداث استخر داده می شود باید نسبت به تامین مسائل ایمنی استخر توجه کنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم .
فرماندار ساوجبلاغ به شهرداران کوهسارو شهر جدید هشتگرد نیز هشدار داد که وضعیت دپوی زباله در این شهرها اصلا”خوشایند نیست و با تذکر های متعدد متاسفانه اصلاح نشده است.
پالیزگیر از رها شدن فاضلاب کمال شهر و ورود به منطقه چهار باغ نیز انتقاد کرد و گفت: شهرداری کمال شهر باید فاضلاب را در این شهر ساماندهی کند و این مشکل با فوریت برطرف شود.

همچنین مطالعه کنید:

توسعه ناوگان حمل و نقل در اربعین/ ممنوعیت فروش بلیت چارتری نجف

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید کمال هادیان‌فر معاون حمل‌ونقل وزیر راه و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.