صفحه اصلی / اصناف / قیمت مصوب مرغ ۱۲۹۰۰ تومان است
قیمت مصوب مرغ ۱۲۹۰۰ تومان است

گرمازدگی یکی از دلایل نبود تعادل در بازار است

قیمت مصوب مرغ ۱۲۹۰۰ تومان است

مدیرکل تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت گفت: به علت اینکه قیمت صادراتی مرغ حدود 22 هزار تومان است، این موضوع بر بازار داخل اثر دارد بنابراین مصوب کردیم کارگروه مرتبط، عوارض صادراتی را برقرار کند تا صادرات، موجب افزایش قیمت غیرمتعارف در داخل نشود.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدرضا کلامی مدیرکل تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت گفت: قیمت مصوب عرضه مرغ گرم برای مصرف کننده ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است. کلامی در ارتباط تصویری با تحریریه بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما درباره آخرین برنامه ها و تصمیمات برای تنظیم بازار کالاهای اساسی افزود: با تصمیم اخیر دولت در انتصاب قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در حوزه بازرگانی، امیدواریم در حلقه های مختلف تنظیم بازار کالا از جمله تامین، توزیع و نظارت و بازرسی به درستی عمل کنیم.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم از طریق رسانه ها برای مردم شفاف سازی کنیم.کلامی درباره توزیع مرغ هم گفت: بازار یک کالا زمانی تعادل خود را حفظ می کند که مقادیر عرضه کمتر از تقاضا نباشد یا کمی بالاتر باشد.وی افزود: از بهمن پارسال مصوب کردیم که ماهیانه ۱۲۵ میلیون قطعه جوجه ریزی شود تا تعادل بازار آن دچار نوسان نشود. کلامی اضافه کرد: بر اساس آمار، این نبود تعادل عرضه به واسطه کاهش عرضه است که گرمازدگی از جمله علل آن است.مدیرکل دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار گفت: تاکید کردیم جوجه ریزی در مرداد نباید از ۱۲۵ میلیون قطعه کمتر باشد.

وی با بیان اینکه در شرایط تحریم، باید تکیه بر صادرات غیر نفتی داشته باشیم، افزود: به علت اینکه قیمت صادراتی مرغ حدود ۲ دلار یعنی حدود ۲۲ هزار تومان است، این موضوع بر بازار داخل اثر دارد بنابراین مصوب کردیم کارگروه مرتبط ، عوارض صادراتی را برقرار کند تا صادرات، موجب افزایش قیمت غیرمتعارف در داخل نشود. کلامی درباره اینکه چرا مرغ که با نهاده های با نرخ ارز دولتی تغذیه شده است، صادر می شود؟ گفت: منعی برای صادرات مرغ نداریم اما تاکید کارگروه تنظیم بازار بر این است که کالاهایی مانند مرغ که بخشی از نهاده های تولید آن با نرخ ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی است باید فاصله قیمت در عدد صادراتی محاسبه شود تا رانت مربوط حذف شود و تصمیم کارگروه تنظیم بازار هم در همین راستا است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.