صفحه اصلی / سرخط خبرها / در کمپ ساحلی ترکیه چه بر سر مسافران ایرانی آمد؟
در کمپ ساحلی ترکیه چه بر سر مسافران ایرانی آمد؟

در کمپ ساحلی ترکیه چه بر سر مسافران ایرانی آمد؟

یک کمپ ساحلی در ترکیه از پذیرش و خدمات دهی به مسافران ایرانی خودداری کرد. دامنه اعتراض این مسافران به ایران کشیده شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، حرمت‌الله رفیعی، رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران که پرونده این مسافران را پیگیری می‌کند، درباره اتفاقی که باعث محرومیت جمعیت زیادی از مسافر ایرانی از خدمات گردشگری در کشور ترکیه شده است، به ایسنا گفت: حدود دو هفته پیش فستیوال تابستانی در منطقه ساحلی «کمر» ترکیه برگزار شد که بیش از ٢٠ آژانس ایرانی برای تور آن تبلیغ کردند. فروشنده اصلی تور آژانسی مستقر در یکی از استان‌های کشور بود. برخی هم این تور را مستقیم از وب‌سایت فستیوال خریدند. جمعیت قابل توجهی از ایران برای شرکت در این فستیوال و تور آن ثبت نام کردند. هزینه این سفر برای هر نفر حدود ۲ میلیون تومان بود. در تبلیغات آمده بود که مسافران در کمپ ساحلی اقامت دارند.

وی افزود: متاسفانه در همان شب نخست اعتراض‌هایی به غذا شد که فضای کمپ را ملتهب کرد. آنطور که گزارش شده، تعدادی از مسافران همان شب با آژانس‌هایشان در ایران تماس می‌گیرند و نسبت به خدمات معترض می‌شوند. سفارت ایران پس از تماس برخی از مسافران، بلافاصله وارد عمل می‌شود و هنوز هم پیگیر موضوع است. اتفاق آن شب باعث شد کمپ از خدمات‌دهی به دیگر مسافران ایرانی که تعدادشان زیاد بود، خودداری کند. سازمان میراث و ما که در جریان مشکل قرار گرفته بودیم، از آژانس‌ها و مجریان این تور درخواست کردیم پیگیری کنند تا مسافران ایرانی سرگردان نشوند، یا شرایط بازگشت آن‌ها به کشور فراهم شود و یا هتل‌هایی را برای اقامت جایگزین کمپ کنند. برخی از مسافران معترض شدند که پولی برای جایگزین کردن هتل ندارند و به کشور برگشتند.

وی گفت: حالا این مسافرانِ معترض، انتظار دارند از آژانس‌ها خسارت دریافت کنند، چون از نظر مالی و زمانی متضرر شده‌اند. حق هم دارند اما از طرف دیگر، آژانس‌ها زیر بار پرداخت خسارت نمی‌روند. توجیهشان این است که پول مسافر را در حمل و نقل و کمپ هزینه کرده‌اند و کم‌کاری نشده که به خاطر آن خسارتی بدهند. مدیر آژانسی که مجری اصلی این تور بوده نیز درحال حاضر از دسترس خارج شده است. رفیعی معتقد است: نوع خدماتی که مسافر در این تور گرفته با توقعاتش مغایر بوده است. او درباره برخورد کمپ ساحلی که از ارائه خدمات به مسافران ایرانی سر باز زده است، توضیح داد: از همه کشورها در آن کمپ مسافر بوده. برای ما این سوال مطرح است چرا حقوق آن گردشگران کامل رعایت شده و مسافر ایرانی محروم شده است. برای گرفتن پاسخ باید منتظر نتیجه پیگیری‌های سفارت ایران در ترکیه باشیم. ما هم در نامه‌ای به تورساب (اتحادیه گردشگری ترکیه) واقعه را شرح داده و خواستار پیگیری و پاسخ قانع‌کننده‌ای آن‌ها شده‌ایم.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی درباره کوتاهی برپاکنندگان این کمپ در آرام کردن جو و ارائه خدمات، گفت: طبیعی است وقتی گروهی معترض می‌شود فضا ملتهب و آرام کردن جو سخت خواهد شد. اما واقعیت این است که برگزارکنندگان آن کمپ نتوانستند به مسافران خدمات بدهند و مسافر ایرانی‌ را محروم کردند. وضعیت پیش آمده در آن کمپ کاملا اضطراری بوده و برگزارکننده باید تدبیر و اوضاع را مدیریت می‌کرد.او همچینن با انتقاد از توری که برگزار شده است، اظهار کرد: همیشه به چادرخوابی در سفر معترض بوده‌ایم. مدام تاکید داشته‌ایم شأن مسافر ایرانی در سفر به ویژه در کشورهای دیگر باید رعایت شود. این تور اصلا در شأن مسافر ایرانی نبوده است.رفیعی گفت: ما با همراهی معاون گردشگری سعی می‌کنیم این مساله را حل کنیم. باید کمک کنیم حقوق از دست رفته‌ مسافر  بازگردد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.