صفحه اصلی / استان ها / لزوم گسترش مهارت‌آموزی بین خانواده‌ها
لزوم گسترش مهارت‌آموزی بین خانواده‌ها

نماینده ولی فقیه در استان البرز:

لزوم گسترش مهارت‌آموزی بین خانواده‌ها

کسب و کار نیوز: آیت‌الله حسینی همدانی در دیدار مدیرکل و کارکنان آموزش فنی و حرفه‌ای البرز بر لزوم گسترش فرهنگ مهارت‌ آموزی در خانواده‌ها تأکید کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مرکز البرز، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان به همراه معاونان و کارکنان این اداره کل و مراکز به مناسبت گرامیداشت هفته ملی مهارت با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرج با وی دیدار کردند.
در این جلسه آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه استان البرز از قابلیت‌های بسیاری برخوردار است، گفت : اگر این قوه‌ها به فعلیت برسد می‌تواند بخشی از معضلات استان را حل کند و در مناطق دیگر کشور هم اثراتی داشته باشد اما باید با اهتمام خاصی به آن پرداخته شود.
وی با بیان اینکه خدای تبارک‌وتعالی انسان را از بی‌کاری نهی کرده است، گفت : اولین کارگر عالم هستی خود خداست چراکه دائم خلق و ایجاد می‌کند و از افراد بیکار هم خوشش نمی اید .
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه اگر مؤمن شغل نداشته باشد شروع به دین فروشی می‌کند، گفت: باید حرفه یاد گرفت و حرفه‌آموزی کرد و کسانی که حرفه دارند باید مهارت خود را افزایش دهند.
آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه «خداوند مؤمنِ محترفِ امین را دوست دارد»، تصریح کرد: محترف کسی است که در شغل خود کاملاً مسلط بر کار است.
وی با اشاره به بیانیه «گام دوم» رهبر معظم انقلاب، تأکید کرد: گام اول انقلاب توسط جوانان برداشته شد و جوانان در تمام مراحل انقلاب پیشگام و پیشرو بودند.
امام‌جمعه کرج بابیان اینکه گام اول انقلاب با سختی‌هایی چون جنگ و فرقه‌ها همراه بود، تأکید کرد: «گام دوم» انقلاب باید با یک قوه و سرعت بیشتری برداشته شود.
آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به تفاوت‌های «بیانیه» با اطلاعیه و پیام، اذعان داشت: بیانیه «گام دوم» چکیده تجربه چهل‌ساله رهبر معظم انقلاب است که باید تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها در برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت خود آن را مدنظر قرار دهند.
وی بابیان اینکه در «گام دوم» انقلاب و سال رونق تولید سازمان فنی و حرفه‌ای باید بیشتر تلاش کند، تصریح کرد: یکی از مشکلات امروز جامعه اشتغال است و سازمان فنی و حرفه‌ای باید افراد متخصص و کارآزموده تربیت کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به افزایش بدون چشم‌انداز دانشگاه‌ها، تأکید کرد: متأسفانه بدون نگاه سیستمی و جامع دانشگاه‌های بسیاری بدون توجه به خروجی آن تأسیس شد.
آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر تربیت نیروهای متخصص، گفت : سازمان فنی و حرفه‌ای باید افراد جاافتاده، حرفه‌ای و امین تربیت کند و به جامعه مخاطب تحویل دهد.
وی با تأکید بر گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی‌ افزود : برای گسترش این مهم باید خبررسانی و فرهنگ‌سازی شود و تمامی دستگاه‌ها با همکاری یکدیگر برای آن تلاش کنند.
امام‌جمعه کرج ضمن توصیه به مسئولان سازمان فنی و حرفه‌ای استان جهت ارائه طرح «فرهنگ مهارت‌آموزی» به شورای فرهنگ عمومی البرز، تأکید کرد: استان البرز باوجود قابلیت‌های بسیاری چون وجود بیش از ۴۷۰ هزار دانش‌آموز باید پیشتاز فرهنگ مهارت‌آموزی باشد و شروع این طرح باید از البرز آغاز شود.
آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به پتانسیل بالای استان در مشاغلی چون کشاورزی، باغداری و دامداری، عنوان کرد: با توجه به وجود منابع این مشاغل در استان توسعه آموزش‌های حرفه‌ای این مشاغل کار بسیار مناسبی است.
در پایان این مراسم تفاهم‌نامه‌ای بین مرکز رسیدگی به امور مساجد البرز و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان امضا شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.