صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / تمرینات یوگا ذهن و بدن را جوان نگه می دارد

تمرینات یوگا ذهن و بدن را جوان نگه می دارد

کسب و کار نیوز- مطالعات نشان می دهند که، روش های مختلف یوگا قادر به بهبود یک احساس رفاه عمومی و همچنین جنبه های مختلف سلامت جسمی افراد هستند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شفقنا، یوگا می تواند یک گزینه موثر برای افراد سالخورده باشد که می خواهند سلامت جسمی و روانی خوبی داشته باشند.

یوگا به مجموعه ای از شیوه های ذهن اشاره می کند که از سنت هندو می آیند.

تاثیرات مثبت یوگا بر سلامت روانی و جسمی افرادی که یوگا تمرین می کنند، اغلب آشکار و مشخص است.

نتایج مطالعات از سال ۲۰۱۷ نشان می دهند افرادی که یوگا انجام می دهند سطوح پایین اضطراب و افسردگی را تجربه می کنند. تمرینات یوگا با کاهش ریسک ابتلا به اختلال شناختی در افراد مسن همراه است و تمرینات شدید یوگا می تواند علائم آرتریت روماتوئید را کاهش دهد.

نتایج تحقیقاتی که بر روی افراد ۶۰ سال و بالاتر انجام شد نشان می دهد که تمرینات یوگا – در مقایسه با فعالیت بدنی غیرمجاز و دارای ریسک خطر- به بهبود تعادل فیزیکی، انعطاف پذیری حرکت و قدرت اندام افراد کمک می کند. همچنین باعث کاهش افسردگی، بهبود کیفیت خواب و افزایش توانایی آنها می شود.

همچنین محققان متوجه شده اند که افراد مسن تر که یوگا تمرین می کنند، سلامت جسمی و روحی خود را رضایت بخش می دانند.

با توجه به اینکه بخش بزرگی از افراد سالمند غیر فعال هستند، یوگا می تواند یک روش آسان، سازگار و جذاب از فعالیت بدنی باشد، و طبق شواهد می تواند برای سلامت مفید باشد. یوگا توانایی بالایی برای بهبود نتایج مهم فیزیکی و روان شناختی در افراد مسن دارد. یوگا یک فعالیت ملایم است که می توان آن را با توجه به شرایط و بیماری های مرتبط با سن تغییر داد.

منبع: www.medicalnewstoday.com

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.