صفحه اصلی / سرخط خبرها / برخورد با مفسدان اقتصادی در زمان متعارف، مطالبه جدی مردم

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس خبر داد

برخورد با مفسدان اقتصادی در زمان متعارف، مطالبه جدی مردم

کسب و کار نیوز - نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس، رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌های مفاسد اقتصادی را حرکتی رو به جلو دانست و گفت: مردم انتظار دارند به فوریت و در زمان متعارف با مفسدان اقتصادی برخورد شود تا آثار تنبیهی آن در جامعه ملموس باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خانه ملت، یحیی کمالی پور، با ابراز خرسندی از اظهارات مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور مبنی بر رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌های مفاسد اقتصادی، گفت: رویکرد قوه قضائیه در مبارزه با مفاسد اقتصادی بسیار مثبت و قابل تقدیر است.

سرعت در دادرسی و رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی اثر اصلاحی و بازدارنده دارد

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، افزود: سرعت در دادرسی و رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی اثر اصلاحی و بازدارنده دارد اما متاسفانه روند طولانی رسیدگی به پرونده‌ها باعث شده بازدارندگی و اثرگذاری لازم صورت نگیرد این در حالی است که مردم انتظار دارند به فوریت و در زمان متعارف با مفسدان اقتصادی برخورد شود تا آثار تنبیهی آن در جامعه ملموس باشد.

وی ادامه داد: یعنی مراحل و فرآیند دادرسی از ابتدای شکل‌گیری پرونده تا اجرای حکم به نحوی باشد که مردم زمان را به یاد داشته باشند؛ امروز اگر پرونده‌ای تشکیل و یک سال بعد حکم صادر شود به طور قطع اثرات منفی چنین پرونده‌هایی در ذهن مردم ماندگار می‌شود اما به لحاظ گذشت زمان، اثرات بازدارندگی و محکومیت متهم و مجرم از ذهن مردم پاک می شود.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس دهم، یادآور شد: متاسفانه اطاله دادرسی موجب شده مردم عملکرد موثر دستگاه قضا در برخورد با مفسدان اقتصادی را به نحو کامل و ملموس احساس نکنند.

رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌های مفاسد اقتصادی حرکتی رو به جلو

کمالی پور، رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌های مفاسد اقتصادی را حرکتی رو به جلو دانست و گفت: البته ممکن است تمامی پرونده های مفاسد اقتصادی به دیوان عالی کشور ارجاع نشوند اما همان میزان پرونده موجود در دیوان عالی اگر خارج از نوبت رسیدگی شوند به طور قطع کارایی، بازدارندگی و اثرگذاری مثبتی را در جامعه به همراه خواهد داشت.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.