صفحه اصلی / اصناف / پایان صنعت پوشاک با ادامه شرایط نبود مواد اولیه
پایان صنعت پوشاک با ادامه شرایط نبود مواد اولیه

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران:

پایان صنعت پوشاک با ادامه شرایط نبود مواد اولیه

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران گفت: صنعت پوشاک یکی از مهم ترین صنایع کشور است که در صروت تامین نیازها و رسیدگی به آن می تواند در بسیاری از موارد کمک حال اقتصاد شود. امروز در شرایطی قرار داریم که نهایت بی مهری به این صنعت می شود و تولیدکننده ایرانی از کوچکترین حق خود در تایمن مواد اولیه نیز برخوردار نیست. صنعت پوشاک باید جزو اولین صنایعی باشد که به خودکفایی می رسد چراکه پوشاک در حال حاضر سهم زیادی می تواند در اشتغالزایی و رشد اقتصادی داشته باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز، مجید افتخاری افزود: متاسفانه تولیدکنندگان پوشاک از ابتدایی ترین حق خود که مواد اولیه و سهولت تامین آن است بی بهره اند. اوضاع تامین مواد اولیه به اندازه ای بحرانی است که اگر نتوان راه حلی قطعی برای آن پیدا کرد باید عطای صنعت پوشاک را به لقای آن بخشید.این مشکل در در ۴۰ سال گذشته برای صنایع کشور سابقه نداشته و بحرانی ترین وضعیت را سپری می کنیم. مواد اولیه درگیر و دار واسطه‌ها و دلالان قرار دارند و تولید کنندگان مجبور هستند با پرداخت هزینه‌های بسیار بالا مواد اولیه را تهیه و تولید را به هر قیمتی ادامه دهند. شرایطی بوجود آمده که بخش خصوصی حتی نمی‌تواند با ارز آزاد مواد مورد نیاز خود را تهیه کند. در حال حاضر کف کارخانه مواد اولیه کافی وجود ندارد و تنها تولیدکننده رنج این اتفاق را به جان می خرد و کسی خود را موظف به پاسخگویی نمی داند.

به گفته وی، پایان صنعت پوشاک با وجود ادامه این شرایط نزدیک است و به جای اینکه خودکفایی اتفاق بیفتد باید فاتحه این صنعت را برای همیشه خواند. دولت می‌توانست در شرایط فعلی با حمایت از تولید کنندگان داخلی بستر لازم را برای توسعه آنها به کار گیرد. تحریم همیشه یک شرایط مناسبی را برای پیشرفت تولید کننده داخلی فراهم آورده است، اما در شرایط فعلی تحریم‌های داخلی در کنار تحریم‌های خارجی امکان فعالیت را برای تولید کننده داخلی گرفته است. به نوعی همه تصمیم‌ها سیاسی شده و کسی توجهی به رفع مشکلات تولیدکنندگان ندارد.

 

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.