صفحه اصلی / استان ها / وقتی جیب مسافران را با عنوان تور ارزان قیمت خالی می کنند
وقتی جیب مسافران را با عنوان تور ارزان قیمت خالی می کنند

وقتی جیب مسافران را با عنوان تور ارزان قیمت خالی می کنند

کسب و کار نیوز : رییس پلیس فتا بوشهر در هشدار به مسافران تابستانی از دام کلاهبردارانی خبر داد که تحت عنوان بلیط و تور ارزان قیمت، حساب برخی از شهروندان ناآگاه را خالی می کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ مهدی قاسمی افزود: با توجه به سفرهای تابستانی و همچنین دغدغه هموطنان گرامی برای تهیه بلیط و… بازار خرید و فروش اینترنتی بلیط و تورهای مسافرتی داغ بوده و در همین راستا افراد سودجو نیز از این موقعیت بهره جسته و از طرق مختلف اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.
وی افزود: یکی دیگر از ترفندهای کلاهبرداران در این زمینه، تبلیغ و ثبت نام تورهای مسافرتی با قیمتی بسیار پایین ولی با وعده خدمات با کیفیت بالا از طریق تبلیغات اینترنتی است. در موارد متعددی شهروندان متقاضی، مورد سوءاستفاده قرار گرفته و تبلیغات کذب این سودجویان منجر به کلاهبرداری و اخذ مبالغ هنگفتی از مالباختگان شده است که این موضوع در خصوص تورهای خارج از کشور متأسفانه متداول تر می باشد.
رییس پلیس فتا بوشهر بیان کرد: به کلیه افرادی که قصد عزیمت به مسافرت در ایام تابستان را دارند توصیه می‌شود کلیه تورها و خدمات آن‌ها را از مراکزی که مجوزهای لازم در زمینه گردشگری دارند تهیه نمایند و حتی الامکان با مراجعه حضوری به آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های معتبر، اقدام به خرید بلیط و یا تور مسافرتی نمایند.
سرهنگ قاسمی ادامه داد: در بعضی از اوقات به علت کمبود زمان یا بالا بودن تقاضا و عدم تناسب با عرضه، برای تهیه بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس و سایر وسایط نقلیه برای سفرهای خود از اینترنت استفاده می‌کنند که در این خصوص هم توصیه می‌گردد آدرس دقیق اینترنتی سایت را خودتان در آدرس بار (Address Bar) مرورگر وارد نمایید تا به سمت سایت‌های کلاهبرداری یا فیشینگ هدایت نشوید.
این مقام انتظامی یادآور شد: برای رزرو هتل‌ها و مراکز تفریحی به صورت اینترنتی هم حتماً دقت شود تا از سایت‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیک (E-namad) است خرید نمایند و در هنگام خرید دقت شود با کارت اصلی حساب که دارای موجودی بالایی هست استفاده نشود.
رییس پلیس فتا بوشهر تأکید کرد: در هنگام وارد کردن اطلاعات حساب، از طریق صفحه کلید مجازی اقدام گردد.
کاربران می توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از مطالب آموزشی این سایت استفاده کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری، با پلیس در میان بگذارند.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.