صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / قیمت نفت افزایش یافت
قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت افزایش یافت

کسب و کار نیوز: قیمت نفت در معاملات روز پنجشنبه تحت تاثیر کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا افزایش پیدا کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۴ سنت (۰.۲ درصد) افزایش یافت و به ۶۳ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت برنت شب گذشته حدود یک درصد کاهش پیدا کرده بود.
بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱۷ سنت (۰.۳ درصد) افزایش یافت و به ۵۶ دلار و پنج سنت در هر بشکه رسید.
به گفته هو فریم، مدیرکل شرکت فریم فاندز، از یک سو کاهش تولید اوپک و تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و کاهش اخیر ذخایر نفت آمریکا و در مقابل کندی رشد اقتصاد جهانی و افزایش تولید آمریکا وجود دارد. در مجموع خوش‌بینی در بازار نفت ضعیف شده و سرمایه گذاران نگران تاثیر منفی کندی رشد اقتصاد جهانی روی تقاضا برای نفت هستند.
بر اساس گزارش رویترز، شاخص‌های مدیران خرید که در آمریکا و اروپا منتشر شده است، ضعیف‌تر از حد مطلوب بوده‌اند و نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی در بحبوحه جنگ تجاری میان آمریکا و چین را تایید کرده‌اند.
در این بین، آماری که از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر شد، نشان داد ذخایر نفت این کشور هفته گذشته حدود ۱۱ میلیون بشکه کاهش یافته است که بسیار بالاتر از کاهش چهار میلیون بشکه‌ای مورد پیش بینی تحلیلگران بود. موسسه امریکن پترولیوم هم در گزارشی که روز سه شنبه منتشر شد، اعلام کرده بود سطح ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ ژوییه بیش از حد انتظار کاهش پیدا کرده و با ۱۱ میلیون بشکه کاهش، به ۴۴۹ میلیون بشکه رسیده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.