صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / افزایش گشت‌های نامحسوس جاده‌ای در کنترل تصادفات
افزایش گشت‌های نامحسوس جاده‌ای در کنترل تصادفات

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خبر داد:

افزایش گشت‌های نامحسوس جاده‌ای در کنترل تصادفات

کسب و کار نیوز: مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در کنار افزایش دوربین‌های نظارتی سعی می‌کنیم در دو ماه تابستان با افزایش گشت‌های کنترلی و نظارتی از میزان تلفات و تصادفات جاده‌ای بکاهیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی رحمتی در جلسه ایمنی راه‌ها در استانداری اردبیل با اشاره به راه‌‌اندازی استودیوی خبری در اطلاع‌رسانی سریع از وضعیت جاده‌های استان به ویژه در ایام پرترافیک در صداوسیمای مرکز اردبیل اظهار کرد: این استان جزو استان‌های اول کشور بود که توانست این استودیو را با تجهیزات مناسب راه‌اندازی کند.
وی ضرورت گسترش گشت‌های نامحسوس کنترل پلیس را با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در دو ماه باقیمانده از فصل تابستان یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما در شمال استان اردبیل با هدف کاهش تصادفات، گشت‌های کنترلی خودمان را گسترش دادیم و امیدواریم به نسبت سال گذشته میزان تصادفات به ویژه تلفات جاده‌ای کاهش پیدا کند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به کمبود اعتبارات در بخش خط کشی راه‌ها و همچنین زیرسازی و آسفالت راه‌های روستایی گفت: امیدواریم با مساعدت وزارت و سازمان و همچنین اعتبارات استانی بتوانیم پروژه‌های در دست اجرا را به سرعت تکمیل و در نیمه اول امسال بخش عمده‌ای از آنها را آماده بهره‌‌برداری کنیم.
رحمتی سفر معاون حمل و نقل وزیر راه را به استان و بازدید از پروژه‌های مختلف را در شهرستان‌ها پرخیر و برکت اعلام کرد و افزود: ما در حالی چهارمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان را به دبیری راهداری برگزار می‌کنیم که ضمن بررسی مصوبات جلسات قبل گزارش راهداری و پلیس راه را شاهد خواهیم بود.
وی ادامه داد: در ۱۱ سال گذشته استان اردبیل با فراز و نشیب‌هایی در تلفات جاده‌ای روبرو بوده به طوری که اوج تلفات در سال ۸۹ با ثبت ۲۴۰ نفر کشته در جاده‌های استان به ثبت رسید که تا سال ۹۶ این میزان به ۱۲۴ کشته کاهش یافته است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: در سال ۹۷ با افزایش ۵۸ درصدی تلفات جاده‌ای تعداد کشته‌های استان به ۱۹۶ نفر رسید که یک آمار تامل‌برانگیز است.
رحمتی گفت: در سه ماهه اول امسال نیز با ثبت ۳۸ فقره تصادف جاده‌ای تعداد کشته‌های استان به ۵۸ نفر رسید که ۲۴ درصد افزایش را در این بخش شاهد هستیم.
وی شاخص بهره‌مندی این استان را از بزرگراه به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۹ کیلومتر اعلام و اظهار کرد: این شاخص در کشور ۲۲ کیلومتر است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل فعالیت ۶۲ سامانه ترددشمار و ۲۴ سامانه ثبت تخلفات جاده‌ای را یادآور شد و افزود: تعداد متوفیان محور سه راهی مشگین‌شهر تا سربند در سه ماهه امسال ۱۰ نفر و سربند تا پارس‌آباد ۹ نفر بوده که در این مسیر ۱۵۹ کیلومتری که روزانه ۱۰ هزار تردد به ثبت می‌رسد عمده تصادفات رخ به رخ اتفاق افتاده است.
رحمتی در مورد ۲۵ نقطه حادثه‌خیز استان اظهار کرد: نیمی از این نقاط پرحادثه رفع شده و یا در مرحله رفع ایراد است و مابقی نیز در مرحله شناسایی و طراحی برای اصلاح قرار دارد.
وی همچنین در مورد محور حادثه‌خیز پارس‌آباد به سمت سه راهی سربند و سه راهی سربند به سمت سه راهی مشگین‌شهر گفت: در این مسیر میانگین سرعت رانندگان ۸۵ تا ۸۷ کیلومتر ثبت شده و به دلیل سبقت غیرمجاز عمده تصادفات در نوبت عصر و شب اتفاق افتاده است که باید با تلاش مسئولان راه و شهرسازی استان اردبیل نسبت به چهارخطه کردن آن اقدام کنیم.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: ۶۵ درصد علت تامه تصادفات در استان انحراف به چپ، سپس سرعت غیرمجاز و تخطی از سرعت مطمئنه بوده به طوری که در محورهای شمالی استان اردبیل تردد ماشین آلات کشاورزی و خوردوهای سنگین زمینه وقوع تصادفات را در سبقت‌های غیرمجاز به وجود آورده است.
رحمتی ادامه داد: ۴۰ درصد تلفات جاده‌ای به دلیل ضربه شدید به سر روی داده که ۷۵ درصد تلفات در محل فوت و ۱۷ درصد نیز در بیمارستان به ثبت رسیده است.
وی ضرورت ایمن‌سازی جاده‌ها به ویژه نصب نوارهای لرزاننده، نصب تابلوهای آرام‌سازی در محورهای ورودی از مسیر فرعی به اصلی و همچنین راه‌اندازی کنترل سرعت متوس را یادآور شد و خاطرنشان کرد: قطعا حضور پلیس در مناطق مختلف به انضباط ترافیکی منجر شده و تلفات را کاهش می‌دهد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل به برگزاری مانورهای متعدد در بحث ایمنی و نجات حادثه‌دیدگان جاده‌ای را با همکاری دستگاه‌های مختلف هلال احمر و اورژانس جاده‌ای اشاره کرد و افزود: امیدواریم در دوره جدید فعالیت پلیس راه استان بتوانیم اقدامات شایسته‌ای را شاهد باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.