صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / لیست مواد غذایی ضد کبد چرب
لیست مواد غذایی ضد کبد چرب

لیست مواد غذایی ضد کبد چرب

کسب وکارنیوز:مصرف برخی مواد غذایی در بهبود عملکرد کبد چرب و بهبود عملکرد آن تاثیرگذار است.

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کبد چرب یکی از بیماری‌های شایع در جهان است که به دلیل انباشت چربی در کبد به وجود می‌آید و اگر به درستی درمان نشود، می‌تواند عامل بروز برخی از بیماری‌های شود و یکی از مهمترین علل بروز کبد چرب عادت‌های غذایی نادرست است.

دو نوع کبد چرب داریم که در یکی به علت مصرف بیش از حد الکل و نوع دیگر آن به دلیل رژیم غذایی نادرست و سرشار از چربی به وجود می‌آید . در هر دو مورد، کبد توانایی خود را در از بین بردن سموم از دست می‌دهد، کبد چرب می‌تواند منجر به فیبروز مزمن شود و این عارضه زمانی بروز می‌کند که عملکرد این اندام کاهش پیدا کند؛ درنهایت چربی‌ها اکسید می‌شوند و التهاب به وجود می‌آید.

شایع‌ترین علائم کبد چرب

باید توجه داشت که بسیاری از افراد مبتلا به کبد چرب، علائمی ندارند اما با این حال در برخی موارد خستگی، کاهش اشتها، درد قسمت راست شکم، احساس نفخ شدید، حالت تهوع، مشکل در تمرکز و ضعف در حافظه از شایع ترین علائم کبد چرب محسوب می‌شود اگر افراد با این علائم روبرو شوند؛ بهتر است به پزشک مراجعه و آزمایش دهند تا وضعیت سلامت آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

برخی افراد مبتلا به چاقی، دیابت، فشار خون بالا و کسانی که تری گلیسیرید بالایی دارند، مستعد کبد چرب به طور بیولوژیکی هستند. مهمترین راه درمان کبد چرب تغییر رژیم غذایی است. ما به شما فهرستی از مواد غذایی حاوی فیبر و پروتئین معرفی می‌کنیم که به درمان کبد چرب کمک می‌کنند.

سیر
سیر حاوی سلنیوم و آلیسین است که در پاکسازی کبد نقش دارند و با فعال سازی آنزیم‌های کبدی به از بین بردن سموم بدن کمک می‌کنند.

زنجبیل
زنجبیل یک ماده غذایی مفید برای کاهش تری گلیسیرید است، ما به شما توصیه می‌کنیم که برای درمان کبد چرب چای زنجبیل بنوشید.

مواد تشکیل دهنده

یک فنجان آب (۲۵۰ میلی لیتر)
یک قاشق غذاخوری ریشه زنجبیل (۳۰ گرم)
یک قاشق چایخوری عسل (۵ میلی لیتر)

روش آماده سازی و طرز مصرف

آب را بجوشانید و زنجبیل را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا به مدت ۵ دقیقه در فنجان باقی بماند، سپس عصاره حاصل را با اضافه کردن عسل در حالی که هنوز گرم است بنوشید. بهتر است این چای را در عصر بنوشید و نوشیدن آن حداقل دو بار در هفته برای درمان کبد چرب توصیه می‌شود.

برگ چغندر
اسموتی حاوی برگ چغندر به درمان کبد چرب کمک می‌کند. برگ چغندر که سرشار از فیبر، آهن، منیزیم، پتاسیم و آب است و به همین دلیل یک فرمول طبیعی مناسب برای جوان سازی سلول‌های کبد و درمان کبد چرب محسوب می‌شود.

گریپ فروت
گریپ فروت با فعال سازی برخی از مواد شیمیایی به درمان کبد چرب و کاهش وزن کمک می‌کند، توصیه می‌شود که هر روز صبح آب گریپ فروت بنوشید تا به کاهش چربی‌های بدن و درمان کبد چرب کمک کنید.

چای سبز
چای سبز در درمان کبد چرب بسیار موثر است، این نوشیدنی عملکرد کبد را تنظیم می‌کند، چرا که حاوی ترکیباتی، چون کاته‌چین است که در کنترل رادیکال‌های آزاد موجود در بدن تاثیرگذار است.

روغن کتان
روغن برزک یا روغن کتان حاوی میزان قابل توجهی امگا ۳ است که به کاهش میزان چربی در خون کمک می‌کند، همچنین سرشار از فیبر‌های محلول و نا محلول است که به درمان کبد چرب و پیشگیری از یبوست کمک می‌کند.

انگور فرنگی
انگور فرنگی منبع خوبی از ویتامین C است همچنین در پاکسازی و بهبود عملکرد کبد تاثیر گذار است. این ماده غذایی سرشار ار انواع آنتی اکسیدان‌ها است که در آزاد سازی سموم ذخیره شده در کبد نقش دارند همچنین می‌تواند در درمان سیروز بسیار تاثیر شگفت انگیزی دارد.

منبع:step to health

 

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.