صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد ریالی برای تامین پایدار آب شرب فریدن در اصفهان
سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد ریالی برای تامین پایدار آب شرب فریدن در اصفهان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان:

سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد ریالی برای تامین پایدار آب شرب فریدن در اصفهان

کسب و کار نیوز: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در چند سال اخیر برای تامین پایدار آب شرب مردم شهرهای داران و دامنه فریدن بیش از 350 میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، “هاشم امینی” اعلام کرد: در فصل بهار و تابستان سال جاری با اینکه شاهد افزایش دمای بی‌‌سابقه بودیم، اما با این وجود آب شرب پایدار با بهترین کیفیت در اختیار بیش از ۲۵ هزار جمعیت این منطقه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: آب شرب شهرستان فریدن از طریق منابع محلی تامین می‌شود و با توجه به خشکسالی‌های پیاپی، به‌منظور تامین پایدار آب شرب مردم، حفر و تجهیز چاه‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه در حال‌حاضر هفت چاه با دبی حدود ۱۰۰ لیتر در ثانیه آب شرب مرم شهرستان فریدن را تامین می‌کند، افزود: این در حالی‌است که در چند سال گذشته تنها از طریق سه فقره چاه، آب شرب مردم این شهرستان تامین می‌شد.
وی احداث مخازن ذخیره را یکی از عوامل دسترسی پایدار مردم به آب شرب برشمرد و تصریح کرد: تکمیل مخزن ۲ هزار مترمکعبی شهر داران و در دستور کار قرار دادن احداث مخزن هزار متر مکعبی شهر دامنه در تامین پایدار آب شرب منطقه فریدن بسیار موثر بوده است.
امینی، کیفیت آب شرب شهرستان فریدن را مورد تایید مراکز ذی‌صلاح دانست و اعلام کرد: در چند سال گذشته با نصب و راه‌اندازی دستگاهRO ، آب شرب با کیفیت مطلوب در اختیار مردم قرار گرفته و این در حالی‌است که همه روزه آب شرب این منطقه از لحاظ کیفی مورد نظارت دستگاه‌های ذی‌صلاح از جمله مرکز بهداشت قرار می‌گیرد.
وی افزود: آب شرب منطقه فریدن بسیار سالم، بهداشتی و کاملا کیفی بوده و عاری از هرگونه آلودگی میکروبی و شیمیایی است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان رفع افت فشار آب را یکی دیگر از اقدامات در راستای توزیع عادلانه آب در شهرستان فریدن برشمرد و عنوان کرد: با نصب شیرهای فشارشکن، زون‌بندی شبکه توزیع و استفاده از سیستم تله‌متری آب شرب با فشار یکسان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
وی با تاکید بر اصلاح شبکه فرسوده که کاهش هدررفت آب را به‌دنبال دارد، تصریح کرد: در دو سال گذشته بیش از شش کیلومتر از شبکه فرسوده شهر داران اصلاح و بازسازی شد و اجرای این عملیات باعث شد هدررفت آب از ۳۸ به ۳۰ درصد کاهش یابد.
امینی خاطرنشان کرد: اصلاح و بازسازی شبکه توزیع استمرار دارد تا هدررفت شبکه به ۱۵ درصد کاهش یابد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: اگر مصرف را از طریق شیرهای فشارشکن، زون‌بندی شبکه توزیع، سیستم تله‌متری و برنامه‌های فرهنگی مدیریت نمی‌کردیم، قطعا مردم در طول شبانه روز آب کافی در اختیار نداشتند.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش سهم درآمدهای پایدار به ۵۲ درصد/ ضمانت بانکی جایگزین مالیات تولیدکنندگان

به گزارش کسب و کار نیوز ، سخنگوی اقتصادی گفت: دلیل تاخیر نهایی شدن قانون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.