صفحه اصلی / سرخط خبرها / ثبت تنگه سرحه به‌عنوان روستای ملی حصیربافی، منجر به توسعه این منطقه خواهد شد
ثبت تنگه سرحه به‌عنوان روستای ملی حصیربافی، منجر به توسعه این منطقه خواهد شد

نماینده نیکشهر و ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی:

ثبت تنگه سرحه به‌عنوان روستای ملی حصیربافی، منجر به توسعه این منطقه خواهد شد

کسب و کار نیوز: نماینده نیکشهر و ایرانشهر قانون بیمه هنرمندان صنایع دستی را یکی از اقدامات مهم و حمایتگرانه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی میراث آریا, محمدنعیم امینی‌فرد نماینده نیکشهر و ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: «این مصوبه مجلس به‌منظور تامین آینده هنرمندان صنایع‌دستی انجام گرفت.»
او در ادامه به هنرمندان روستای تنگه سرحه شهرستان نیکشهر اشاره کرد و گفت: «حصیربافی، هنر رایج میان مردم این روستاست. بیش از ۸۰درصد اهالی با این هنر آشنا هستند و دو کارگاه شناسنامه‌دار هم در این روستا فعال است.»
امینی‌فرد در ادامه توضیح داد که ساکنان این روستا حصیربافی را به‌صورت سینه‌به‌سینه و از بزرگ‌تر خانواده یاد می‌گیرند؛ هنری که بر اساس مهارت فردی و خلاقیت افراد شکل می‌گیرد.
او تاکید کرد: «حصیربافی نقش بسزایی در اقتصاد تنگه سرحه دارد، معیشت بسیاری از مردم از همین راه است و به همین دلیل باید زمینه را برای اقتصاد پایدار در زمینه صنایع‌دستی فراهم کنیم.»
نماینده نیکشهر و ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، پیشنهاد ثبت روستای تنگه سرحه را به‌عنوان روستای ملی حصیربافی، اقدامی درجهت توسعه این منطقه اعلام کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.