صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / برگزاری همایش آینده کار و کارآفرینی با هدف پاسخ‌گویی به دغدغه کارآفرینان اقتصاد کلان

برگزاری همایش آینده کار و کارآفرینی با هدف پاسخ‌گویی به دغدغه کارآفرینان اقتصاد کلان

کسب و کار نیوز - همایش آینده کار و کارآفرینی جوانان در ایران، 5 مرداد در محل اتاق ایران برگزار می‌شود. این همایش به همت اتاق ایران، سازمان ملی کارآفرینی و کانون ملی انجمن‌های صنفی کارفرمایی برگزار خواهد شد و آن‌گونه که حسین سلاح‌ورزی، رئیس سازمان ملی کارآفرینی می‌گوید: محورهای آن بر موضوعات مطرح شده از سوی جامعه کارآفرینی کشور متمرکز شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق ایران، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، سازمان ملی کارآفرینی و کانون ملی انجمن‌های صنفی کارفرمایی کشور، شنبه هفته آینده ۵ مرداد و هم‌زمان با آغاز هفته ملی کارآفرین، همایش «آینده کار و کارآفرینی جوانان در ایران» را از ساعت ۱۵ الی ۱۹ در سالن همایش‌های اتاق ایران برگزار می‌کنند.
توسعه مهارت‌ها در آینده، آینده گفت‌وگوهای اجتماعی و حمایت شغلی، فرصت‌های جدید در توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط در آینده، تکنولوژی‌های جدید و تأثیر آن بر آینده کار، جهانی شدن اقتصاد و آینده کار، تغییر سازمان کار و تولید و تأثیر آن بر روابط کار از محورهای این همایش است.
سازمان ملی کارآفرینی به‌عنوان یکی از ارکان برگزاری همایش «آینده کار و کارآفرینی جوانان در ایران» با چه هدف و مأموریتی تشکیل شده است؟ 
سازمان ملی کارآفرینی یکی از تشکل‌های ملی وابسته به اتاق ایران است که در راستای قوانین مرتبط با بهبود و توانمندسازی محیط کسب‌ و کار و برای حمایت همه‌جانبه از تشکل‌های کارآفرینی در کشور تشکیل شده است. مأموریت این سازمان در عرصه توسعه کارآفرینی، برقراری ارتباط با تمامی فعالان اکوسیستم کارآفرینی است. همچنین این سازمان و نمایندگی‌های استانی آن مسئولیت انتقال مطالبات کارآفرینان به مراجع تصمیم سازی و تصمیم‌گیری کشور در سطوح ملی، استانی و منطقه‌ای را بر عهده دارد تا بتواند در جهت توسعه فضای کارآفرینی و تقویت اقتصاد ملی کشور حرکت کند.
دلیل برگزاری این همایش در هفته ملی کارآفرینی چیست؟ 
نام‌گذاری روز ملی کارآفرینی به جهت اهمیتی است که اکوسیستم کارآفرینی در مؤلفه‌های اقتصاد خرد و کلان کشور دارد. دراین‌ارتباط موضوعات کار و روابط کار به‌عنوان مهم‌ترین عامل ایجاد ارزش در اکوسیستم کارآفرینی و تقویت زنجیره‌های اقتصادی کشور هستند. ازاین‌رو حل برخی از معضلات اجتماعی نظیر پایداری اشتغال، آموزش، توسعه صادرات غیرنفتی، فقرستیزی و توسعه متوازن مناطق، صرفاً با سیاست‌گذاری مناسب در تمامی سطوح قابل انجام است. به همین دلیل سازمان ملی کارآفرینی ایران، بر مقولات آینده کار و کارآفرینی در کشور توجه ویژه داشته و این همایش را در اولین روز هفته ملی کارآفرینی برگزار خواهد کرد.
محورهای اصلی و مخاطبان همایش «آینده کار و کارآفرینی جوانان در ایران» را چه کسانی می‌دانید؟ 
با توجه به دغدغه‌های که بارها از سوی کارآفرینان مطرح شده، محورهای همایش بر موانع و موضوعاتی متمرکز است که از سوی همین جامعه کارآفرینی کشور مطرح شده است. موضوعاتی همچون لزوم تطابق با موضوع جهانی شدن اقتصاد، برهم خوردن تعادل کسب‌وکارهای سنتی در بازار با ظهور تکنولوژی‌های نوین، کافی نبودن مهارت‌های کارکنان برای ثبات و حفظ مشاغل، مشارکت بنگاه‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها با شرکت‌های بزرگ و سنتی، شیوه‌های جدید تأمین مالی نظیر vc و cvc، آماده شدن بازار برای بنگاه‌های استارتاپی و دانش‌بنیان، برنامه‌های حمایتی دولت برای ورود موج جدیدی از کسب‌وکارهای نوین و به‌طورکلی هوشمند سازی اقتصاد و جامعه، محورهای اصلی همایش هستند.
مخاطبین همایش نیز تمامی جامعه کارآفرینی کشور اعم از بنگاه‌های اقتصادی سنتی بزرگ و کوچک، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها، به همراه دانشگاهیان و علاقه‌مندان به موضوع کارآفرینی، تشکل‌های کارفرمایی و کارگری و نیز وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط از دولت و مجلس هستند.
در طول همایش، علاوه بر سخنرانی مسئولان ارشد کشور از دولت و مجلس، پنل تخصصی مرتبط به موضوعات آینده کار و کارآفرینی جوانان با حضور کارآفرینان موفق بخش خصوصی برگزار خواهد شد. ضمن آنکه فضای کافی جهت پرسش و پاسخ و مشارکت حاضرین همایش در پنل و در سخنرانی‌ها نیز پیش‌بینی شده است.
در اغلب محورهای این همایش، مسائل آینده بازار کار موردتوجه قرار گرفته است، ارتباط موضوعات آینده کار و کارآفرینی جوانان با مأموریت سازمان ملی کارآفرینی چیست؟ 
یکی از مأموریت‌های سازمان ملی کارآفرینی، آماده‌سازی زیرساخت‌ها و قوانین و مقررات برای پیپش بینی این تغییرات مهم و بهره‌مندی از منافع حاصل از این تغییرات برای کشور است. در حال حاضر سازمان ملی کارآفرینی ایران با موجی از خواسته‌ها و مطالبات کارآفرینان روبرو شده است که عمدتاً ناشی از پیش‌بینی نشدن حقوق کارفرما و مشتری در روابط جدید شرکت‌های اینترنتی و پلتفرمی است. عدم وجود روابط تأمین اجتماعی و مالیاتی مناسب با کسب‌وکارهای نوین و استارتاپ‌ها، عدم امکان تأمین مالی از طریق روش‌های جدید و مرسوم در حوزه بنگاه‌های نوپا و دانش‌بنیان، نبود مهارت‌آموزی برای پذیرش شغل‌های جدید، پیگیری حقوق برابر و درخواست مشارکت بیشتر از سوی جامعه زنان کارآفرین، جاری ساختن اشتباه مفهوم کارآفرینی و تداخل آن با موضوعات کارفرمایی و اشتغال، موضوع تجاری‌سازی و فروش و مالکیت معنوی، تنها برخی از مهم‌ترین نیازهای و خواسته‌های جامعه کارآفرینی است.
تغییرات آب و هوایی، تغییر سن جمعیت و ترکیب جمعیت، پیشرفت‌های هر روزه فناوری، اقتصاد شبکه‌ای و جهانی تنها تعدادی از روندهای کلان جهانی هستند که به دنبال خود مدل‌های جدید کسب‌وکار ایجاد می‌کنند، ازاین‌رو توجه به ملزومات جدید روابط کاری بین کارگر و کارفرما، کار شایسته و روش‌های جدید فروش و بازاریابی، تأمین مالی جسورانه و تنوع کالاها و خدمات دریافتی مشتریان، در این همایش مدنظر قرار خواهد داشت.

همچنین مطالعه کنید:

تجارت الکترونیکی در بازارهای سنتی افزایش یافت/ادامه رشد شتابان تجارت الکترونیکی

شایلی قرائی به گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، «امین کلاهدوزان» در نخستین جلسه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.