صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / استخراج رمز ارزها در ایران هنوز رسمیت ندارد
استخراج رمز ارزها در ایران هنوز رسمیت ندارد

استخراج رمز ارزها در ایران هنوز رسمیت ندارد

معاون وزیر اقتصاد گفت: موضوع استخراج رمزارزها در کمیسیون اقتصادی دولت که جنبه مشورتی دارد نهایی شده ولی این به معنی رسمیت یافتن و تصویب نهایی نیست.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، محمدعلی دهقان دهنوی افزود: نتیجه جمع بندی کمیسیون اقتصادی باید به هیئت دولت ارسال تا در خصوص استخراج رمز ارزها تصمیم گیری شود.

وی همچنین اظهارداشت: این موضوع پس از تصویب در هیئت دولت در کشور رسمیت پیدا می کند.

معاون وزیر اقتصاد گفت: رمز ارز ها نوع خاصی از دارایی هستند که بر اساس فناوری مخصوص بصورت رمز نگاری در داخل یک شبکه توزیع شده در سراسر جهان اطلاعات آنان موجود و در حال گردش و همیشه در حال روزآمد شدن است.

وی افزود: این تکنولوژی به ارز های مزبور اجازه می دهد که صاحب ارز نسبت به مالکیت خود اطمینان کافی داشته باشد و به دلیل امنیت شان به عنوان یکی از ابزارهای پرداخت در دنیا مطرح شوند یعنی رقابت کنند با پول ملی کشورها و اگر فروشندگان و خریداران این ارز را بپذیرند به عنوان ابزار پرداخت رواج پیدا کند بنابراین با این هدف رمز ارزها طراحی شدند.

دهقان ضمن اشاره به اینکه بیت کوین یکی از انواع رمز ارزهاست، اظهارداشت: چند صد نوع رمز ارز در دنیا وجود دارد که با این فناوری طراحی و در حال رقابت با یکدیگر هستند.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه چقدر رمز ارزها توانسته اند به عنوان یک ابزار پرداخت در دنیا مورد استفاده قرار گیرند، گفت: مشهور ترین، معروف ترین و بزرگترین این رمز ارزها که بیت کوین است هنوز نتوانسته یک رواج خیلی گسترده ای پیدا کند و افراد بتوانند در هر جا از این رمزارزها به عنوان ابزار خرید و پرداخت استفاده کنند.

معاون وزیر اقتصاد افزود: رمز ارزها هنوز به ماهیت ابزار پرداخت بودن و رقیب پول ملی بودن نرسیده اند ولی به دلیل اینکه صنعت مزبور مورد توجه قرار گرفته و در افق تکنولوژی تصور می شود که جای خود را باز خواهند کرد و می توانند به عنوان ابزار پرداخت مورد استفاده قرار گیرند از هم اکنون برخی افراد مایل هستند از این ارزها داشته باشند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.