صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / گسترش همکاری‌های ایران و عراق در بخش انرژی ضروری است
گسترش همکاری‌های ایران و عراق در بخش انرژی ضروری است

رئیس جمهوری:

گسترش همکاری‌های ایران و عراق در بخش انرژی ضروری است

کسب و کار نیوز : رئیس جمهوری تلاش‌های مسئولان دو کشور ایران و عراق در زمینه گسترش روابط فی‌مابین و اجرای توافق‌های دوجانبه در بخش‌های مختلف از جمله انرژی به‌ویژه نفت و برق را ضروری دانست.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, دکتر حسن روحانی، شامگاه دوشنبه (۳۱ تیرماه) در نشست مشترک با عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق و هیئت‌های عالیرتبه این کشور، با اشاره به ضرورت تلاش مسئولان دو کشور برای تسریع در اجرای توافق‌های ایران و عراق، اهتمام و جدیت طرفین در این مسیر را برای دو ملت مایه خوشحالی دانست و گفت: امروز روابط دوستانه تهران و بغداد در سطحی است که حضور نمایندگان ایرانی و عراقی در عرصه‌های مختلف بین‌المللی این اطمینان را به‌وجود می‌آورد که از منافع متقابل دو کشور به‌خوبی دفاع می‌شود.
رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران مایل به افزایش تنش‌ها در منطقه و با دیگر کشورها نبوده و هرگز آغازکننده جنگ و تنش نخواهد بود، افزود: ایران در طول تاریخ اصلی‌ترین حافظ امنیت و آزادی کشتیرانی در خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان بوده و خواهد بود.
وی تلاش‌های مسئولان دو کشور ایران و عراق در زمینه گسترش روابط فی‌مابین و اجرای توافق‌های دو جانبه در بخش‌های مختلف از جمله انرژی به‌ویژه نفت و برق را ضروری دانست و تصریح کرد: توسعه سرمایه‌گذاری‌های مشترک و حمایت از همکاری کارآفرینان و سرمایه‌گذاران دو کشور و همچنین همکاری در زمینه استاندارد برای تبادل کالاها و برنامه‌ریزی در زمینه همکاری‌های چندجانبه اقتصادی ایران و عراق با دیگر کشورها نیز ضروری است.
عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق نیز در این نشست گفت: توسعه همکاری‌های دو کشور در بخش‌های مختلف از جمله انرژی، نیرو، همکاری‌های ترانزیتی و ساماندهی همکاری‌های چندجانبه ایران و عراق با دیگر کشورها به نفع دو ملت و ملت‌های منطقه است. برای گسترش همکاری‌های اقتصادی فی‌مابین جدیت داریم و همه تلاش خود را به‌کار خواهیم گرفت.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.