صفحه اصلی / سرخط خبرها / به جای تقابل با رمزارزها برنامه‌ریزی کنیم
به جای تقابل با رمزارزها برنامه‌ریزی کنیم

معاون وزارت صنعت:

به جای تقابل با رمزارزها برنامه‌ریزی کنیم

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بجای تقابل و مقابله با فعالیت‌های جدیدی مثل رمز ارزها، باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،سعید زرندی اظهار کرد: نگاه وزارت صنعت،معدن و تجارت به اینگونه فعالیت‌های جدید مثبت است و معتقدیم باید برای آن تعیین تکلیف و چارچوب مشخص کرد، چرا که در غیر این صورت، بصورت زیرزمینی و غیرقانونی فعالیت خواهند کرد.

وی گفت: در ابتدا حتی در بدنه کارشناسی نیز مخالفت جدی با تولید رمز ارزها بود اما در حال حاضر فضای مثبتی در این خصوص اتفاق افتاده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: تولید بیت‌کوین مزایا و معایب فراوانی دارد و باید در این خصوص همه جوانب آن دیده شود.

زرندی تصریح کرد: نگاه وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که تولید نهایی این فرایند به رسمیت شناخته شود و به عنوان تولید پذیرفته شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، افزود: موضوع تعیین حد صنعتی شدن آن باید با همکاری و هماهنگی با وزارت ارتباطات، نیرو و دیگر دستگاه‌های مرتبط تعیین شود.

وی گفت : ما چند سناریو پیشنهادی برای صنعتی تلقی شدن رمز ارزها داریم، مثلا به میزان استفاده از انرژی یا میزان پردازش یا تعداد ماینرها است.

زرندی خاطرنشان کرد: وقتی این فعالیت به رسمیت شناخته شد و چارچوب‌های آن مشخص شود، می‌توان با فعالیت‌های غیر قانونی آن برخورد کرد.

وی گفت: باید از این فرصت‌ها برای کشور به درستی بهره‌مند شویم و با برنامه‌ریزی صحیح از مزایای آن استفاده کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.