صفحه اصلی / سرخط خبرها / افزایش ۳۱ درصدی تولید سایپا در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا در مجمع ساليانه اين شركت خبرداد

افزایش ۳۱ درصدی تولید سایپا در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته

کسب و کار نیوز- مديرعامل گروه خودروسازي سايپا از برنامه افزايش ۳۱ درصدي توليد محصولات اين گروه در سال جاري نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در سه ماهه نخست سال جاري، ۸۶ درصد برنامه توليد گروه سايپا محقق شد كه بالاتر از ساير خودروسازان كشور بوده است.

 به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از سایپانیوز، سیدجواد سلیمانی گفت: گروه خودروسازی سایپا در سال جاری چهار اولویت اصلی شامل افزایش تولید، توسعه سبد محصولات، ارتقای کیفی و مدیریت هزینه‌ها را در دستور کار خود قرار داده که با اجرای این چهار برنامه، بهره‌وری و سودآوری این گروه افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به تلاش‌های چندماه اخیر برای خروج سایپا از بحران، ادامه داد: در چندماه گذشته، اقداماتی از قبیل افزایش میانگین تولید محصولات، رشد عرضه خودرو به بازار، پاسخ‌گویی به تعهدات برجای مانده از گذشته، تکمیل خودروهای دارای کسری قطعات، مدیریت اعتراضات مشتریان و بسیاری اقدامات دیگر برای خروج سایپا از وضعیت بحرانی سال گذشته به اجرا درآمده و موفقیت‌آمیز بوده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: علیرغم افزایش ۱۰۸ درصدی قیمت مواد اولیه داخلی و خارجی، تلاش کردیم تولید محصولات مذکور را ادامه دهیم تا پاسخ‌گوی نیاز بازار باشیم.

سلیمانی با اشاره به اجرای پروژه بومی‌سازی قطعات خودرو، افزود: ابتدای این هفته، گروه خودروسازی سایپا توانست برای طراحی و ساخت ۳۲ قطعه پیشرفته، قراردادهایی به ارزش بیش از ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال با شرکت‌های داخلی منعقد کند که زمینه رشد ارزش افزوده و کاهش هزینه تمام‌شده تولید را فراهم خواهد کرد.

وی در بخش دیگر اظهارات خود با اشاره به مشکلات سال گذشته صنعت خودرو ادامه داد: تحریم‌های بین‌المللی، خروج شرکای خارجی گروه سایپا از کشور نظیر رنو و برلیانس، کاهش شدید تیراژ تولید محصولات، افزایش بی‌سابقه هزینه‌های تولید و دشواری تأمین مواد اولیه مورد نیاز، از جمله مهم‌ترین مشکلات سال ۹۷ بوده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به برنامه رونق تولید در سایپا در سال جاری گفت: قصد داریم با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و بهره‌‎گیری از توان و ظرفیت داخلی، علاوه بر افزایش تیراژ تولید محصولات فعلی، پروژه‌های مختلف توسعه محصولات جدید را نیز به سرانجام رسانده و تولید آن‌ها را با تکیه بر امکانات خود آغاز کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

تجارت الکترونیکی در بازارهای سنتی افزایش یافت/ادامه رشد شتابان تجارت الکترونیکی

شایلی قرائی به گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، «امین کلاهدوزان» در نخستین جلسه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.