صفحه اصلی / استان ها / انسداد ۱۱۸۵ حلقه چاه غیرمجاز در زنجان
انسداد ۱۱۸۵ حلقه چاه غیرمجاز در زنجان

انسداد ۱۱۸۵ حلقه چاه غیرمجاز در زنجان

کسب و کار نیوز : مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: از سال ۸۵ تاکنون یک‌هزار و ۱۸۵ حلقه چاه غیرمجاز در استان زنجان مسدود شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، “یوسف رضاپور” در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان در استانداری زنجان، بر مدیریت مصرف آب در استان تأکید کرد و افزود: برای جلوگیری از بحران آب چاره‌ای جز مدیریت مصرف نداریم.
وی با بیان اینکه مصرف آب ایران در دنیا رتبه نخست را دارد، گفت: مصرف آب در ایران زیاد است و باید الگوی مصرف آب مدنظر قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه به‌طور میانگین سالانه شاهد افت ۵۵ درصدی تراز آب زیرزمینی هستیم، گفت: از سال ۷۱ تا سال ۹۴ تراز آب‌های زیرزمینی استان به‌طور تجمعی ۱۴ متر افت کرده است.
رضاپور از وجود سه هزار و ۵۸۶ حلقه چاه دارای مجوز و سه هزار و ۷۰۰ حلقه چاه فاقد پروانه در استان زنجان خبر داد و تأکید کرد: تعداد یک‌هزار و ۲۴۹ حلقه چاه غیرمجاز در استان بعد از سال ۸۵ راه‌اندازی شده که باید مسدود شوند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته ۶۲۵ حلقه چاه در استان زنجان مسدود شد، افزود: متأسفانه عمده چاه‌های غیرمجاز در شهرستان‌های زنجان و ابهر وجود دارد.
رضاپور با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ۳۵۰ حلقه چاه غیرمجاز امسال در استان مسدود می‌شود، گفت: امسال برنامه عملیات دشت زنجان تعریف‌شده و دشت ابهر بحرانی‌ترین دشت استان به‌شمار می‌رود.
وی به برنامه ۲۰ ساله کشور برای متعادل کردن شرایط فعلی ذخایر آب استان اشاره کرد و گفت: در استان زنجان مجوز برداشت ۱۴۲ میلیون لیتر آب در سال داریم تا به شرایط قبلی برسیم.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.