صفحه اصلی / استان ها / آموزش مهارت‌های شغلی به ۳۹۰ متکدی در خراسان رضوی
آموزش مهارت‌های شغلی به ۳۹۰ متکدی در خراسان رضوی

آموزش مهارت‌های شغلی به ۳۹۰ متکدی در خراسان رضوی

کسب و کار نیوز : برای اولین بار در کشور طرح آموزش مهارتی به متکدیان با عنوان «بازگشت به اجتماع» به صورت پایلوت در چهار شهرستان مشهد، نیشابور، قوچان و سبزوار اجرا شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: این طرح تاکنون ۳۹۰ متکدی راآموزش مهارت‌های شغلی به ۳۹۰ متکدی در خراسان رضوی تحت پوشش قرار داده است.
افشین رحیمی با تاکید بر عدالت در دسترسی به آموزش‌های مهارتی، گفت: با توجه به تاکید وزارت کشور بر کاهش آسیب‌های اجتماعی، بودجه‌ای برای مهارت آموزی متکدیان در خراسان رضوی ابلاغ شد.
وی با بیان اینکه منصرف کردن فرد از تکدی‌گری با توجه به درآمد خوبی که این کار در شهری مانند مشهد دارد، فقط با آموزش مهارت ممکن نیست، افزود: در گام اول با هماهنگی‌هایی که با شهرداری انجام شد، پیشنهاد دادیم در بعد مشاوره و بحث‌های روانی موضوع و تامین هزینه‌های مربوط به آن با ما همکاری کنند و در واقع یک بسته آموزشی مهارتی-روانشناختی برای برگرداندن این افراد به زندگی سالم در نظر گرفتیم.
رحیمی با بیان اینکه ناظر این طرح دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی است، ادامه داد: این طرح از ابتدای امسال در چهار دوره مهارتی در مشهد برای متکدیان برگزار شد و طی آن ۲۶ زن و ۲۲ مرد آموزش دیدند و در حال حاضر نیز چهار دوره دیگر در حال اجرا است که ۱۲ زن و ۳۷ مرد را تحت پوشش آموزش‌های مهارتی و توانمندسازی قرار می‌دهد.
رحیمی به آمار متکدیان تحت آموزش‌های مهارتی در شهرستان‌های خراسان رضوی هم اشاره و اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح در نیشابور، هشت دوره مهارتی برگزار شد که طی آن ۲۴ متکدی زن و ۱۷۴ متکدی مرد آموزش‌های مهارتی سازمان فنی و حرفه‌ای را دریافت کردند.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه با برگزاری دو دوره آموزش مهارتی در قوچان موفق شدیم ۳۸ متکدی را توانمند سازیم، اضافه کرد: در سبزوار نیز طی برگزاری دو دوره، ۱۹ زن و ۱۱ مرد متکدی تحت آموزش قرار گرفتند که دو دوره دیگر هم در این شهرستان در حال برگزاری است و ۱۵ زن و ۱۲ مرد را آموزش می‌دهد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.