صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / کسب رتبه نخست صندوق ضمانت صادرات ایران در اتحادیه «امان»

روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران خبر داد

کسب رتبه نخست صندوق ضمانت صادرات ایران در اتحادیه «امان»

کسب و کار نیوز- رئیس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به عضویت کشورمان در هیات مدیره اتحادیه امان ،گفت: این صندوق رتبه اول عملکرد را در اتحادیه کسب کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران، افروز بهرامی که به منظور شرکت در کمیته مشترک همکاری‌های بازرگانی ایران و عراق به این کشور سفر کرده است، اظهار کرد:عملکرد صندوق ضمانت صادرات ایران در مقایسه با کلیه صندوق‌های مشابه در سطح منطقه توانسته رتبه اول را از آن خود کند.

وی افزود: به منظور اعتبار سنجی دقیق تر و انجام خدمات بهتر به صادرکنندگان کالا و خدمات ایرانی در کشور عراق مقرر شد دو نمایندگی صندوق ضمانت صادرات ایران در اقلیم کردستان و جنوب عراق تاسیس شود و حمایت‌های لازم از طرف مسئولین عراقی جهت تحقق این کار بعمل آید البته لازم به توضیح است که شعبه اول در اقلیم کردستان راه اندازی شده و آماده افتتاح است.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: ضمناً پیگیری وصول مطالبات پیمانکاران و صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایرانی از کارفرمایان عراقی مورد تاکید صندوق ضمانت صادرات قرار گرفت و مقرر شد ظرف یک هفته اطلاعات و مطالبات شرکت‌های مورد نظر از طریق مسئولین سفارت ایران در عراق به طرف عراقی ارسال و ظرف مدت یکماه نتایج پیگیریهای طرف عراقی اعلام شود.

بهرامی گفت: به منظور تسهیل و توسعه همکارهای دو کشور عراق و ایران در حوزه صادرات خدمات فنی مهندسی، جایگزینی ضمانت‌نامه‌های مبتنی بر قرارداد صادره از سوی صندوق ضمانت صادرات ایران با ضمانت نامه های بانکی، مورد تصویب طرفین قرار گرفت و مقرر شد مکاتبات و پیگیری‌های لازم از طریق مسئولین نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد با بانک مرکزی این کشور انجام شود.

اتحادیه امان (AMAN UNION) در سال ۲۰۰۹، به ابتکار موسسات اعتبار صادراتی چندجانبه (ICIEC) وابسته به بانک توسعه اسلامی و همچنین «موسسه تضمین اعتبار صادراتی و سرمایه‌گذاری اعراب» (Dhaman) ، با هدف توسعه صنعت بیمه ریسک‌های سیاسی و تجاری در کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی تشکیل شد.

این سفر باهدف پیگیری توافقات انجام شده بین مقامات دو کشور در جریان سفر ریاست جمهوری ایران به عراق،توسط کمیتۀ مشترک همکاری‌های بازرگانی دو کشورصورت گرفته است.

در این کمیته دو موضوع اساسی تبیین اولویت‌های همکاری دو کشور برای تحقق تجارت ۲۰ میلیارد دلاری و تسهیل‌گری در رفع موانع تجارت بررسی خواهد شد.

همچنین روند رو به رشد همکاری‌های بازرگانی دو کشور نیازمند توجه به دیپلماسی تجاری برای توسعه و فعال‌سازی ظرفیت‌های گمرکی، مرزی، پولی و بیمه‌ای است که در راستای سیاست‌های متناظر دو کشور قابل اقدام است.

در این کمیته ۸ محور مهم در فرآیند تجارت ایران و عراق شامل امور بازرگانی، مسائل بانکی، استاندارد، گمرک، موضوعات صنعتی و سرمایه‌گذاری، خدمات فنی و مهندسی، حمل و نقل و ترانزیت و راهکارهای افزایش تعاملات بخش خصوصی دو کشور مورد مذاکره و بررسی قراردارد.

مهمترین رویکرد نظام بازرگانی ایران توسعۀ تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی به منظور ارتقای صادرات به کشورهای همسایه با اولویت بازار عراق است که این موضوع با تعریف رویه‌های جدید برای افزایش مناسبات به نفع دوکشور پیگیری می‌گردد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.