صفحه اصلی / سرخط خبرها / مرمت ۱۴ تابلوی نقاشی موزه بانک تجارت
مرمت ۱۴ تابلوی نقاشی موزه بانک تجارت

توسط پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی -تاریخی در حال انجام است

مرمت ۱۴ تابلوی نقاشی موزه بانک تجارت

کسب و کار نیوز: مسئول بخش تزئینات معماری و آثار نقاشی پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی –تاریخی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری از حفاظت و مرمت 14 اثر از تابلوهای نقاشی معاصر موزه بانک تجارت خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، فتح ا… نیازی امروز «دوشنبه » افزود :تابلوهای یاد شده آثاری از هنرمندان بزرگ معاصر ایران همچون سهراب سپهری، ایران درودی، مسعود عربشاهی، سیما حیاتی، حسین محجوبی، سیمین لاله زار و نقاشی های کلاسیک پنری ویلیامز است که با توجه به قرارداد بین پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و بانک تجارت، مرمت می شوند.
وی با اشاره به اینکه برخی از آثار دچار آسیب دیدگی و برخی دیگر نیاز به انجام اقدامات پیشگیرانه و حفاظتی دارند، اظهار داشت: نقاشی های معاصر به دلیل استفاده هنرمنداز مواد مختلف جهت خلق اثر، پس از تولید دچار آسیب های ساختاری ناشی از واکنش اجزاو متفاوت ساختاری در برابر شرایط و عوامل مختلف می شوند.
نیازی افزود: پروژه یاد شده الگوی مناسبی برای برخورد با دیگر آثار هنری مدرن به شمار می آید که می توان از نتایج آن در حفظ و نگهدار سایر آثار مشابه بهره مند شد.
مسئول بخش تزئینات معماری و آثار نقاشی پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی –تاریخی خاطر نشان کرد: برای این پروژه اقدامات حفاظتی لازم در سطوح مختلف رنگ، بستر و بوم، چارچوب و پوشش های حفاظتی سطح نقاشی انجام گرفته است.
وی در پایان خاطرنشان کرد : در این پروژه همگام با اقدامات حفاظت و مرمت پژوهش های لازم از جمله شناسایی لایه های نقاشی، شناسایی عنصری و کانی شناسی رنگ ها و مواد تشکیل هنده اثر ، بر روی بعضی از آثار شاخص در حال انجام است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.