صفحه اصلی / استان ها / ظرفیت جوجه ریزی بیش از ۹ میلیون قطعه در همدان
ظرفیت جوجه ریزی بیش از ۹ میلیون قطعه در همدان

استاندار: تعزیرات و صمت با گران فروشی گوشت مرغ برخورد کنند.

ظرفیت جوجه ریزی بیش از ۹ میلیون قطعه در همدان

کسب و کار نیوز: معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: این استان ظرفیت تولید بیش از ۹ میلیون قطعه مرغ در هر دوره را دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز همدان، محمد نظرپور با اشاره به زیر ساخت مطلوب برای پرورش و تولید مرغ گوشتی و تخم گذار در استان همدان گفت: از ۵ هزار و ۳۰۰ واحد تولید مرغ گوشتی در استان حدود ۸۰ درصد آن‌ها فعال هستند.
وی با اشاره به اینکه این تعداد واحد، ظرفیت ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی را در هر دوره ۲ و نیم ماهه دارند، افزود: ظرفیت تولیدگوشت مرغ در استان همدان، سالانه ۱۰۰ هزار تن است در حالی که اکنون ۵۲ هزار تن مرغ در استان تولید می‌شود.ظرفیت جوجه ریزی بیش از ۹ میلیون قطعه در همدان
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های استان شده است، گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۴ درصد افزایش نشان میدهد.
محمد نظرپور با بیان اینکه نیاز استان را حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی برطرف می‌کند، گفت: مازاد تولید استان همدان به استانهای همجوار صادر می‌شود.
وی با اشاره به کاهش تولید و جوجه ریزی در استان‌های جنوبی و شمالی به علت گرما‌ی هوا، گفت: در این دوره برخی مرغداری‌ها در استان همدان به علت گرما و بروز تلفات بالا، جوجه ریزی را کاهش می‌دهند که افت تولید را در پی دارد.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه یادآور شد: این افت تولید در استان همدان ملموس نیست به طوری که استان همدان کمبود مرغ در بازار را تا حدودی جبران می‌کند.
این در حالی است که چندی پیش استاندار و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون تنظیم بازار بر برخورد جدی با هر گونه افزایش قیمت گوشت مرغ و عرضه خارج از تنظیم بازار تاکید داشتند و در این زمینه نیز تعزیرات حکومتی استان هم اعلام آمادگی کرده است .
قیمت گوشت مرغ در حال حاضر حدود ۱۳ هزار تومان تعیین شده است که با توجه به ظرفیت بالای استان در تولید مرغ انتظار می‌رود با مهیا کردن شرایط برای رسیدن به ظرفیت واقعی تولید، قیمت مرغ در روزهای های آتی و آنطور که معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان وعده داده است، کاهش یابد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش قیمت مرغ به ۸۰ هزار تومان/ مازاد عرضه داریم

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی یوسف‌خانی، رییس اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.