صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / رفع تصرف از اراضی دولتی امید به نظام را تقویت کرده است
رفع تصرف از اراضی دولتی امید به نظام را تقویت کرده است

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل:

رفع تصرف از اراضی دولتی امید به نظام را تقویت کرده است

کسب و کار نیوز: مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: رفع تصرف از اراضی دولتی امید و اعتماد مردم به نظام و انقلاب را افزایش داده و زمینه برقراری عدالت اجتماعی را تقویت کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، محبوب حیدری در جلسه حفاظت از اراضی تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: اهمیت برخی از کارها به حدی ارزشمند است که گاه زبان از بیان تشکر و قدردانی آن قاصر است که نمونه این حرکت تلاش و مجاهدت نیروهای یگان حفاظت از اراضی ملی است که در همین استان کارنامه درخشانی را در این بخش شاهد بودیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خاطرنشان کرد: بهمن ماه سال گذشته به همت نیروهای این یگان ۳۸ هکتار زمین در پارس‌آباد رفع تصرف شد تا جلوی سوءاستفاده‌ در این اراضی گرفته شده و با گذشت سال‌ها این منابع به چرخه اراضی دولتی بازگردد.
وی ارزش این ا‌راضی رفع تصرف شده را میلیاردها تومان اعلام کرد و گفت: با اعزام بیش از ۳۰۰ نفر به پارس‌آباد برای رفع تصرف این اراضی در حقیقت مردم به عینه دفاع از حق و حقوق بیت‌المال را مشاهده کردند که این رویکرد به ارتقای امید و اعتماد مردم به نظام، حاکمیت و مسئولان منجر شد.
حیدری ادامه داد: در سایه تحقق چنین برنامه‌ها و ارائه کارنامه درخشان در این حوزه استان اردبیل در سال گذشته موفق شد رتبه اول کشور را در بحث حفظ اراضی ملی به دست آورد.
وی افزود: حضور یگان در ادارات راه و شهرسازی استان‌ها در حقیقت توان ما را در حوزه اجرا مضاعف کرده و قطعا با همراهی معاونت‌های مهندسی ساخت، مسکن و بازآفرینی و املاک و حقوقی اجرای احکام قضائی بستری را فراهم کرده تا ما بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل با قدردانی از تلاش یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن و شعبات استانی آنها تصریح کرد: ما در کنار واگذاری یک ساختمان مجزا برای این یگان در ماه‌های آینده تلاش خواهیم کرد تا با همکاری مسئولان کشوری دغدغه پرداخت حقوق پرسنل را با توجه به سختی کار به نوعی رفع کنیم.
حیدری خاطرنشان کرد: با رفع تصرف از ۳۸ هکتار زمین در پارس‌آباد که ارزش ریالی بالایی دارد ما نسبت به اعمال کاربری‌ها به ویژه راه‌اندازی مجموعه‌های مسکونی برای نیازمندان و همچنین توسعه فضای سبز استفاده خواهیم کرد تا سیاست وزارت مسکن در تولید واحدهای مسکونی برای افراد نیازمند محقق شود.
در این جلسه فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی استان اردبیل نیز به اررتقای نیروی انسانی این یگان تا ۲۵ نفر و تامین ۱۰ دستگاه خودرو برای شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: ما موفق شدیم نسبت به رفع تصرف اراضی ملی در شهرهای مختلف اقدام کنیم به طوری که ۱۸۰ هکتار اراضی به ارزش ۵۲۶ میلیون تومان به مجموع اراضی ملی بازگردانده شد.
فرهاد احدی همکاری خوب نیروهای یگان ویژه و امداد را در استان به همراه تجهیز اکیپ‌های یگان به تبلت و دستگاه‌های مرتبط با سامانه کنترلی یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما تعامل خوبی را با مراجع قضایی داریم به طوری که به محض صدور احکام اجرای آنها را در ۱۷۸ مرحله ماموریت با هدف رفع تصرف، تعرض و قلع و قمع انجام دادیم.
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: از اوایل سال ۹۶ یگان حفاظت اراضی ملی در این استان فعالیت خود را آغاز کرده و ما سعی داریم از این یگان در برخورد با پدیده زمین‌خواری که تعداد آن نیز در این استان محدود است حمایت کنیم.
علیپور خاطرنشان کرد: با تلاشی که معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و مجموعه نیروی انتظامی دارند گشت‌های متعددی در حال مراقبت از اراضی ملی هستند تا ضمن برخورد با متصرفین افراد متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی شوند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.